مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان:

خودسازی، رکن اساسی در انتقال سبک زندگی شهدا است

«صفدریان» با بیان اینکه خودسازی، رکن اساسی در انتقال سبک زندگی شهدا است، گفت: همه باید این ظرفیت را در خودمان ایجاد کنیم تا نسل جوان الگو بگیرند و ادامه دهنده راه شهدا باشند.
کد خبر: ۵۴۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۵ - 29September 2022

خودسازی، رکن اساسی در انتقال سبک زندگی شهدا است/ اتونشر دفاع مقدس«مجید صفدریان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان در خصوص توجه به فرهنگ غنی دفاع مقدس اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس یکی از مجموعه آداب و رفتاری است که دستشخوش تغییر و دگردیسی‌های اجتماعی و بعضا سیاسی نشده و با وجود گذشت ۴۲ سال از شروع آن همچنان ملموس است.

صفدریان با تاکید بر اینکه انتقال فرهنگ دفاع مقدس وظیفه همگانی است گفت: هر کسی در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس نقشی دارد و می‌توان در هر جایی آن را عملی کرد و مهمترین آن خانواده است؛ خانوداه بیشترین تاثیر را در تربیت نسل آینده برعهده دارد و  بعد از آن مدارس، دانشگاه‌ها و ... می‌توانند نقش آفرین باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان تصریح کرد: امروزه ابزارهای متنوع و پر شتاب نقشی غیرقابل وصف دارند و پر واضح است که می‌توان از این طریق انتقال فرهنگ را به درستی رقم زد؛ هرچند که بدون اطلاعات دقیق رسانه‌ها نیز ممکن است خطاهایی در درستی تمامی کنش‌ها و واکنش‌های دوران دفاع مقدس داشته باشند و در این میان بیشترین اسناد قابل استناد آثار مکتوب دیداری و شنیداری شهدا و ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس و عموم نسل انقلاب و دفاع مقدس است که مسئولانه باید در پی انجام انتقال این فرهنگ حسنه باشند.

وی متذکر شد: در عین حال رسانه‌های مکتوب و شبکه‌های مجازی و رسانه ملی نیز در انتقال فرهنگ دفاع مقدس البته از منابع قابل استناد نقششان مبرهن است. هرچند که هنر و هنرمندان همیشه در گذر زمان توانستند فرهنگ‌ها را زنده نگه دارند و نسل‌های نو را از رویدادهای قبلی کاملا مطلع گردانند و این در تاریخ هر کشوری یک منبع مهم به شمار می‌آید و نباید از آن غافل شد.

صفدریان با بیان اینکه تمام توان دشمن این است که نگذارد فرهنگ شهادت، ایثار و دفاع خوب تبیین شود، گفت: تبیین درست می‌تواند فرهنگ را بدون کمترین خدشه بازگو کند. در زمان امامان معصوم نیز نقش دشمن عدم تبیین بوده است؛ لذا اگر نبودند امامان معصوم و پیروان به حق ایشان در تبیین فرهنگ علوی و حسنی و حسینی ما هیچ زمانی نمی‌توانستیم به سیره اهل بیت (ع) دسترسی پیدا کنیم.

وی با اشاره به نقش موثر ررزمندگان در معرفی فرهنگ دفاع مقدس به نسل آینده گفت: در دفاع مقدس هم نقش ایثارگران همانند نقش پیروان مکتب علوی، حسنی و حسینی است. آنانی که دوران را درک کرده‌اند؛ وظیفه‌ای مهم و اساسی دارند و صد البته صاحبان اندیشه و نظر در میان ایشان نقششان از اهمیت بیشتری برخوردار است و زبان تبیین آنها متناسب با نیاز جامعه امروز خصوصا برای نسل جدید باید باشد و ابزار امروزی کارآمدی خود را باید در خدمت این تبیین قرار دهد.

مدیرکل بنیاد شهید استان همدان با تاکید بر ترویج سبک زندگی شهدا، گفت: سبک زندگی شهدا یکی از همان رفتارهای فرهنگ دفاع است. کسانی که شیران روز و پارسایان شب بودند، ایثارشان در گوشه گوشه زندگی موج می‌زد و مرید مکتب و سیره امامان معصوم (ع) و رهبر بودند دفاع از شرف و کشور را هدف اصلی خود قرار داده و با خدایشان معامله کردند، این سبک زندگی یعنی بالاترین مرتبه ایثار که همان شهادت است و راهی جز خودسازی ندارد که جامعه در پی آن ساخته شود.

وی با بیان اینکه یک رکن اساسی در انتقال سبک زندگی شهدا خودسازی است، تصریح کرد: همه باید این ظرفیت را در خودمان ایجاد کنیم تا نسل جوان الگو بگیرند و ادامه دهنده راه شهدا باشند؛ شهدا دنیا را محل گذر برمی‌شمردند و دلبسته به آن نبودند اگر بتوانیم در این راه قدم برداریم خود به خود مسیر برای نسل جوان نیز روشن می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها