رئیس پلیس پیشگیری فراجا:

بازگشت زوار حرم حسینی بدون هیچ مشکل امنیتی در جریان است

سردار معصوم‌بیگی با اشاره به آغاز بازگشت زائران عتبات عالیات چند روز قبل از اربعین حسینی به میهن اسلامی از روان بودن جریان بازگشت زوار بدون هیچگونه رخداد امنیتی خبر داد و گفت: این دستاورد بزرگ حاصل تلاش، مجاهدت و پیش‌بینی‌های پلیس و سایر نهاد‌های مسئول است.
کد خبر: ۵۴۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ - 18September 2022

تامین امنیت مسیر‌های بازگشت زائران توسط گشتی‌های پلیس پیشگیری/ بازگشت زوار حرم حسینی بدون هیچ مشکل امنیتی در جریان استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مهدی معصوم‌بیگی» رئیس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه با تدابیر پیش‌بینی شده توسط پلیس و سایر نهاد‌های دست‌اندرکار، خدمت به زوار حرم اباعبدالله‌الحسین (ع) همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: در هیچ یک از مرزها، مشکل خاصی که روند تردد زائران را با اختلال روبه رو کند، وجود ندارد.

سردار معصوم‌بیگی افزود: پلیس پیشگیری فراجا هنگام بازگشت زائران همانند مرحله رفت به کشور عراق، مدیریت لایه به لایه جمعیت را در دستور کار قرار داده است که نتایج آن نیز تاکنون مثبت ارزیابی می‌شود.

فرمانده قرارگاه ابوذر اربعین حسینی ادامه داد: با حمایت مسئولان کشوری، استانی و تلاش بی‌وقفه انتظامی کشور تمام شرایط پذیرایی از زائران از جمله مکان‌هایی مناسب برای اقامت موقت آن‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی برای انتقال این عزیزان به شهرهایشان مهیا شده است لذا زائران گرامی بعد از ورود به میهن اسلامی از عجله خصوصا رانندگی با شتاب خودداری کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بازگشت زوار حرم حسینی بدون هیچ مشکل امنیتی در جریان است، تصریح کرد: بازگشت زائران حرم حسینی چند روز پیش از اربعین حسینی آغاز شده و این موج بازگشت همچنان ادامه دارد و انتظامی کشور امنیت زائران گرامی را تا بازگشت آخرین نفر عهده دار است.

سردار معصوم‌بیگی با بیان اینکه در مورد حمل و نقل عمومی و مهیا کردن اتوبوس از پایانه‌های مرزی به سایر نقاط کشور، تمهیدات ویژه‌ای توسط مسئولان مربوطه اتخاذ شده است، گفت: با این وجود در صورت کثرت متقاضیان استفاده از وسائط حمل و نقل عمومی و ایجاد وقفه‌های احتمالی در فرآیند جابجایی زائران، شهروندان می‌توانند از ظرفیت توقفگاه‌ها و دیگر امکانات پیش بینی شده برای اقامت موقت استفاده کنند تا شرایط بازگشت مهیا شود.

فرمانده قرارگاه ابوذر اربعین حسینی خطاب به زائرانی که با خودور‌های شخصی به مرز‌ها مراجعه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: همکارانم در پلیس پیشگیری با مراقبت‌های شبانه روزی از پارکینگ‌های بزرگ اربعین تلاش کرده اند از دست اندازی افراد سودجو به اموال آن‌ها مراقبت کنند لذا به صاحبان خودرو‌های شخصی توصیه و تاکید می‌کنیم ضمن همکاری با کارکنان انتظامی، هنگام تحویل گرفتن خودروی خود از پارکینگ ضمن بردباری، حقوق یکدیگر را رعایت کنند و قبل از حرکت نیز به اندازه کافی استراحت و به توصیه‌های ترافیکی، امنیتی و انتظامی پلیس در این خصوص توجه کنند.

وی با ابراز خرسندی از رضایت زائران، مسئولان و شهروندان از موفقیت پلیس در تامین نظم و امنیت آیین پیاده روی اربعین حسینی گفت: تمام ظرفیت، امکانات، تجهیزات و کارکنان بکارگیری شده در ماموریت اربعین حسینی تا بازگشت آخرین دلداده حسینی در خدمت زائران گرامی خواهد بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار