نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس استان کرمان برگزار شد+ تصاویر

نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس استان کرمان با محوریت دستورالعمل گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس در استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴ - 18September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس استان کرمان صبح امروز با حضور «محمدمهدی فداکار» استاندار کرمان در محل استاندار برگزار شد.

فداکار در این نشست بر برگزاری قوی برنامه‌های هفته دفاع مقدس بعد از دو سال وقفه به دلیل کرونا تاکید کرد و اظهار داشت: برنامه‌ها بعد از دو سال کرونا باید بهتر و متناسب با تعطیلات طراحی شود.

وی بهره‌گیری از ظرفیت ادارات و... را در اجرای برنامه‌ها لازم برشمرد و گفت: بیان خاطرات و ناگفته‌ها از ابعاد شخصیتی شهدا با دعوت از فرماندهان جنگ همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها مدنظر قرار گیرد.

این مسئول دیدار با خانواده‌ شهدا، جانبازان و آزادگان دستگاه‌ها را نیز از سوی مدیران مربوطه مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه سعی شود برای تدفین شهدا برای هر شهرستان یک شهید درنظر گرفته شود افزود: همه دستگاه‌ها و مدیران استانی باید در استقبال شهدای جدید گمنام که وارد استان می‌شوند حضور پیدا کنند تا شان و منزلت شهدا حفظ شود.

استاندار توضیح داد: برای دفن شهدا در شهرستان‌ها باید تعهدهای لازمه را از مسئولان امر گرفته شود تا شهدای گمنام ما در مظلویت قرار نگیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه سالگرد شهادت سردار سلیمانی نزدیک است و دستگاه‌های استان از هم اکنون برنامه‌ریزی برای برگزاری سالگرد شهادت حاج قاسم داشته باشند، بیان داشت: مدیران مدیون خون شهدا هستند و باید از خون شهدا پاسداری شود.

کرمان در هفته دفاع مقدس میزبان شهدای گمنام است

«محمود مهدوی فرد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان در این جلسه ابراز داشت: آیین سراسری تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در 30 شهریور ‌در گلزار شهدای استان کرمان در کنار مزار شهید حاج قاسم سلیمانی با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شعار هفته «ما مقاوم هستیم» است ادامه داد: هفته دفاع مقدس مصادف شده است با با ایام عزاداری پایان ماه صفر که برنامه‌های متعددی برنامه ریزی شده است.

این مسئول تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس غبارروبی گلزارهای شهدای سراسر کشور و 70 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

مهدوی‌فرد با بیان اینکه رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در کرمان به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای ارتش برگزار می‌شود، گفت: 41 مجموعه اداری در استان برنامه‌های خود را به‌مناسبت هفته دفاع مقدس اعلام کردند.

وی با بیان اینکه تمام مکان‌هایی که شهدای گمنام دفن می‌شود درخواست‌های مردمی دارد و بعد از این درخواست‌ها در شورای هماهنگی و ساماندهی گلزارهای شهدای استان تصویب می‌شود، ادامه داد: استقبال شهدای جدید گمنام استان روز شنبه در فرودگاه بین‌المللی کرمان انجام می‌شود.

مهدوی‌فرد با اشاره به اینکه 168 درخواست از نقاط مختلف استان به ما رسیده که تاکنون 25 مکان برای امسال تاییدیه گرفته و 16 مکان آمادگی 100 درصدی دارند، گفت: 122 گلزار شهدای گمنام و 303 شهید گمنام داریم که تعدادی از آنها شناسایی شدند.

سعید ایرانمنش سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در این جلسه عنوان کرد: برنامه مهمانی لاله‌ها به مناسبت هفته دفاع مقدس عصر پنجشنبه در گلزارهای شهدای سراسر استان برگزار می‌شود که از همه مدیران درخواست حضور در این مراسم را داشت.

نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس استان کرمان برگزار شد+تصاویر

نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس استان کرمان برگزار شد+تصاویر

نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس استان کرمان برگزار شد+تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار