یادداشت/ رضا دیده‌بان

گسترش گفتمان امام خمینی (ره) در اسناد به‌جا مانده از شهدا

شهدا عدول کردن از گفتمان امام خمینی (ره) را برای خود فعلی ناپسند می‌دانستند و با ثبت بیانات امام خمینی (ره) اندیشه‌های ایشان را گسترش می‌دادند تا از این طریق مانع تحریف انقلاب اسلامی شود.
کد خبر: ۵۴۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶ - 26September 2022

گروه استان‌های دفاع‌پرس -  «رضا دیده‌بان» پیشکسوت دفاع مقدس؛ در یک بررسی اجمالی در اسناد به جا مانده از شهیدان دفاع مقدس کمتر سندی را می‌توان یافت که با گفتار و یا پیامی از امام خمینی (ره) شروع نشده باشد.

از خصوصیّت برجسته شهیدان این بود که با بهره‌گیری از توصیه‌های امام خمینی (ره) نوشته خود را مزّین می‌کردند و نسبت به ترویج گفتمان‌ ایشان که گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی بود اهتمام داشتند.

حماسه‌آفرینان دفاع مقدس اگر تبیین مبانی اعتقادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و تربیتی بودند تأکیدات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را حجیّت قرار می‌دادند، که این توجه بسیار ارزشمند بود و باعث روشنگری می‌شد.

شهدا برای بهره‌گیری هر چه بهتر از بیانات و یا فرمایشات امام خمینی (ره)، وقت اختصاص می‌دادند و سخنان ایشان را با دقّت گوش و یا مطالعه می‌کردند، که این موضوع در آثار مکتوب به‌جای مانده از شهیدان مشهود است و کسی این حقیقت را نمی‌تواند انکار و یا نسبت به دلبستگی‌ به امام خمینی (ره) و تبعیت شهیدان از ولایت خدشه وارد کند.

شهدا عدول کردن از گفتمان امام خمینی (ره) را برای خود فعل ناپسند می‌دانستند و لذا با بیان و نگارش فرمایشات امام خمینی (ره) در آثار مکتوب، هدف ارزشمندی را دنبال می‌کردند و آن گسترش اندیشه‌های امام خمینی (ره) بود تا بازسازی جامعه از این طریق صورت بگیرد و مانع تحریف انقلاب اسلامی شود، از طرفی اندیشه و افکار امام خمینی (ره) در حوزه‌های مختلف در بستر زمان زنده بماند.

شهدا و رزمندگان به ما آموختند که باید فرمایشات امامین انقلاب فصل‌الخطاب باشد و با تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر تداوم انقلاب در گام دوم قدم برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها