امام جمعه ملایر:

رزمندگان، روایتگر فرهنگ دفاع مقدس باشند

حجت‌الاسلام «برقراری» گفت: رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس خوش درخشیدند و بسیار ایستادگی کردند و امروز خودشان باید روایتگر، روایت دفاع مقدس باشند.
کد خبر: ۵۴۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۶ - 20September 2022

رزمندگان، روایتگر فرهنگ دفاع مقدس باشندحجت‌الاسلام «محمدباقر برقراری» امام جمعه شهرستان ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در همدان، اظهار داشت: در ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی دشمنان برای اینکه جلوی حاکمیت اسلام را بگیرند؛ جنگ تحمیلی و جنگ نابرابر را بر ما تحمیل کردند و در سر خود این سودا را می‌پروراندند که با جنگ و درگیری می‌توانند این نظام اسلامی را مجدداً از بین ببرند و جلوی حاکمین نظام را بگیرند و لذا با فریب دادن صدام این جنگ را بر ما تحمیل کردند.

وی افزود: بنابر آیه «وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَیْرُ الْماکِرِینَ» فتنه دشمنان به خود آن برگشت و نظام اسلامی در برابر این هجمه نابرابر دشمنان ایستادگی کرد و توانست ۸ سال این جنگ را تحمل و با همه سختی‌ها و تلخی‌ها، جلوی دشمنان بایستد و واقعا به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی این جنگ یک گنج است و باید سرمایه‌های عظیم این گنج را استخراج و به نسل جوان معرفی کرد.

حجت‌الاسلام برقراری ادامه داد: یکی از گنج‌های دوران دفاع مقدس این است که به ما آموخت اگر واقعا انسان بتواند در برابر سختی‌ها بایستد، بعد از گذشت دشواری‌ها به آسایش  راحتی نیز خواهد رسید.

وی افزود: گنج دیگر این است که ثابت شد در این ۸ سال دفاع مقدس، اگر ملت ایران هماهنگ، متحد و یک‌دل باشند؛ بر همه ابرقدرت‌های جهانی می‌توانند فائق بیایند، یک گنج دیگر هم که در آیات قرآن به آن اشاره شده، این است که خداوند فرموده، اگر شما خدا را یاری کنید، خدا هم شما را یاری می‌کند که تحقق این آیه و وعده این آیات قرآن را در ۸ سال دفاع مقدس به عینه دیدیم و به ما ثابت کرد اگر ما در آنجا‌هایی که می‌توانیم خدا را یاری کنیم، یاری کنیم خداوند در آن مواردی که نمی‌توانیم ما را یاری می‌کند.

امام جمعه ملایر با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در ترویج فرهنگ دفاع مقدس، عنوان کرد: این ایام، دوران جنگ رسانه‌ها است. اگر واقعا رسانه‌ها وارد میدان شوند و روایت درست را به سمع و نظر مردم و مخصوصا نسل جوان برسانند. رسانه‌ها اگر بتوانند پیش‌قدم بشوند و واقعیت‌ها را منتشر کنند قطعا توطئه رسانه‌ای دشمن خنثی می‌شود. رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس خوش درخشیدند و بسیار ایستادگی کردند و امروز خودشان باید روایتگر، روایت دفاع مقدس باشند.

امام جمعه ملایر با اشاره به نقش مهم حضرت زینب (س) در رساندن پیام کربلا گفت: حضرت زینب (س)، چون خودش در وسط این صحنه و کربلا بوده، بعد از حادثه عاشورا رسالت روایتگری را به عهده می‌گیرد و راوی صحنه عاشورا می‌شود؛ یادگاران دفاع مقدس هم امروز همین نقش را می‌توانند ایفا کنند و در جنگ روایت‌ها، رسانه‌ها را یاری کنند تا حادثه دفاع مقدس را به نسل آینده انتقال دهند.

وی گفت: نقش مهم مسئولان در ترویج سبک زندگی شهدا این است که ابتدا خودشان به سیره شهدا عمل کنند و قدم بعدی این است که با مطالعه زندگینامه شهدا، آن را به نسل جوان معرفی کنند. شهدا، هم سن و سال‌های جوانان امروزی بودند و خواسته‌های نفسانی داشتند، اما خواسته‌های عقلانی را بر خواسته‌های نفسانی خودشان مقدم دانستند و این را باید به نسل جوان معرفی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار