دبیر ستاد اجرایی دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان:

نخستین کنگره شهدای همدان، الگویی برای سایر استان‌ها شد

سردار «فرجی» با بیان اینکه نخستین کنگره شهدای همدان به عنوان الگویی برای سایر استان‌ها شد، گفت: این کنگره در سال ۱۳۸۹ برگزار شد و سردار شهید همدانی علی‌رغم تمام مسئولیت‌هایی که داشت، این کنگره را برگزار کرد.
کد خبر: ۵۴۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸ - 19September 2022

نخستین کنگره شهدای همدان به عنوان الگویی برای سایر استان‌ها شدسردار سرتپ‌دوم پاسدار «مهدی فرجی» دبیر ستاد اجرایی دومین کنگره  ۸ هزار شهید استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، با بیان اینکه همواره بعد از دوران دفاع مقدس، انتقال فرهنگ آن به نسل‌های آینده دغدغه رزمندگان بود، اظهار داشت: در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک سال بعد از جنگ برگزاری مراسماتی همچون یادواره شهدا، میثاق با شهدا و سرکشی از خانواده شهدا آغاز شد.

وی با بیان اینکه در استان همدان سردار شهید همدانی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بسیار تلاش می‌کرد، افزود: اولین کنگره شهدای استان همدان در سال ۱۳۸۹ برگزار شد و سردار شهید همدانی علی‌رغم تمام مسئولیت‌هایی که داشت این کنگره را برگزار کرد.

سردار فرجی با بیان اینکه این کنگره به عنوان الگویی برای سایر استان‌ها شد؛ گفت: در این کنگره برنامه‌هایی همچون شب‌های آفتابی برگزار شد که با استقبال گسترده‌ای مواجه شد، همچنین کتاب‌هایی در خصوص شهدا تالیف و در مراکز فرهنگی نیز برنامه‌های فراوانی در راستای کنگره برگزار شد.

وی عنوان کرد: سردار شهید همدانی معتقد بود که هر مقدار برای کنگره هزینه شود سرمایه گذاری برای نسل جوان و آینده است و خیلی از شهدا همچون شهید مدافع حرم مجتبی کرمی در زمان کنگره اول با ما همکاری داشتند و امروز شهید شده‌اند. تکمیل سالن‌های ورزشی شهید سلیمانی و سالن انقلاب از دیگر خروجی‌های کنگره اول بود.

دبیر دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان با بیان اینکه در کنگره دوم سعی شده است تا با استفاده از ظرفیت شهدا به مردم خدمت‌رسانی صورت گیرد، افزود: در این کنگره سعی شده خدماتی در حوزه اشتغال، مسکن، آزادسازی زندانیان، فرزندآوری، سلامت و موارد مشابه به نام شهدا به مردم ارائه دهیم.

وی با اشاره به ساخت مسکن در روستا‌های تویسرکان با نام شهدا، گفت: ۲۲ کمیته در این کنگره فعال هستند و هر بخش وظایف جداگانه‌ای دارد به طور مثال در کمیته جمع‌آوری سعی شده است تا از والدین شهدا که در قید حیات هستند اطلاعات شهدا جمع آوری شود، یکی دیگر از فعالیت‌ها که به طور جدی در این کنگره انجام خواهد شد؛ چاپ کتاب توسط نویسندگان مطرح و همچنین استفاده از اطلاعات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس در این خصوص می‌باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار