رئیس سازمان بسیج مداحان هرمزگان:

مداحان در فضای جهاد تبیین نقش آفرینی کنند

«احترامی» گفت: از دیگر وظایف اصلی مداحان این است که بتوانند در فضای جهاد تبیین مسائل مربوط به انقلاب و دفاع مقدس و مسائل مربوط به زندگی امروز جامعه را به نسل آینده منتقل کنند.
کد خبر: ۵۴۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۹ - 04November 2022

شهادت گره خوردگی زیبای جنگ دفاع مقدس

«مهدی احترامی» رئیس سازمان بسیج مداحان استان هرمزگان با حضور در دفتر خبرگزاری دفاع مقدس هرمزگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس، با اشاره به نقش مداحان اهل بیت (ع) در ترویج فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن نسل آینده، اظهار داشت: گره خوردگی بسیار زیبایی در موضوع کشته شدن در جنگ اتفاق افتاد و در دفاع مقدس به شهادت تبدیل شد.

وی افزود: در چنین فضایی، گروه هایی که بسیار می توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند مداحان هستند، مداحانی که با نوحه خوانی، روضه خوانی و مدح اهل بیت در فضایی که شاید به لحاظ نگاه مادی گرایانه، یک فضای جنگی و خفقان درحال ایجاد است، مداحان عزیز آمدند و یک نگاه کاملا آرمان گرایانه و امید به آینده را ، با حماسی خواندن به جامعه تزریق کردند.

احترامی ادامه داد: کشور و انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران بعد از هشت سال با دست خالی در مقابل تمام دنیا ایستاد و حتی یک وجب از خاک ما را نتوانستند بگیرند.

رئیس سازمان بسیج مداحان هرمزگان تصریح کرد: یکی از بخش های این ماجرا، حضور مداحان عزیز اهل بیت بود که می توان گفت جانفشانانه و خالصانه آمدند، برای مردم خواندند، مردم را تشویق کردند و مردم هم مردانه برای دفاع از کشور، کیان و ناموسشان ایستادند.

وی اضافه کرد: اما این فرهنگ را مداحان عزیز باز هم می توانند ادامه دهند، کما اینکه در حال حاضر مداحانی هستند که فرهنگ دفاع مقدس را با همان حال و هوای سابق اما با شرایط امروزی تطبیق می دهند و به نسل های بعد با کلام ، شعر و ملودی های امروزی منتقل می کنند.

احترامی گفت: سرود جهانی شده سلام فرمانده توسط یک مداح و تعدادی نونهال و نوجوان از یکی از استان های کشور ما به یک اتفاق جهانی تبدیل شد.

وی عنوان کرد: این راه انتقال به نسل آینده ادامه دارد، چون هرچه ذکر مصائب اهل بیت و در شادی ها ذکر مدح و شادمانی و گفتن از شادمانی بصورت عام در دلها نفوذ می کند، قطعا می تواند راه را برای آینده باز کند.

رئیس سازمان بسیج مداحان اضافه کرد: امیدواریم نسل آینده ما توسط بخشی از جامعه مداحان به سمتی بروند که به آینده امیدوار شوند، امید به آینده را در میان نسل نونهال، نوجوان و جوان همانند قدیمی ترها زنده نگاه می دارد و به آینده انقلاب امیدوارتر می کند.

احترامی با اشاره به اینکه از اقداماتی که مداحان می توانند انجام دهند، افزود: در واقع سبک زندگی شهدا را برای نسل جدید و جوانان معرفی کنند، اول اینکه خودشان این سبک زندگی را برای خودشان انتخاب کنند و آن موارد و حالاتی که شهدا در آن نفس کشیدند و زندگی کردند و راه رفتند، با زبان شعر و مدح و به صورت کاملا حماسی بتوانند به نسل جدید انتقال دهند که این می تواند خیلی برای آینده راهگشا باشد.

وی ابراز داشت: از دیگر وظایف اصلی که مداحان اهل بیت (ع) دارند، این است که بتوانند در فضای جهاد تبیین مسائل مربوط به انقلاب و دفاع مقدس و مسائل مربوط به زندگی امروز جامعه را به نسل آینده منتقل کنند.

رئیس سازمان بسیج مداحان استان، بیان داشت: زمانی که یک مداح، انتخاب شعر بسیار خوب و حماسی می تواند داشته باشد، یعنی بخشی از مسیر را به درستی رفته و می تواند در دلها نفوذ کند.

احترامی با بیان اینکه نوع خوانش مداح برای معرفی و تبیین مسائل مربوط به دفاع مقدس مهم است، ادامه داد: یکی از مسائل مهم در این راستا، مطالعه است، یعنی مداحان و ستایشگران اهل بیت باید ضمن اینکه بازه مطالعات خودشان را زیاد کنند، باید در خصوص مسائل روز و اتفاقات، حواسشان باشد و مرتب دنبال و تبیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسائلی که در جهان اطراف ما می افتد،مسئله مهمی است که رهبر معظم انقلاب به شدت، چند مدت اخیر تاکید داشتند، و آن نیز، تبیین کردن مسائلی که اگر ما تبیین نکنیم دشمن آن را به نوعی دیگر معرفی می کند که وظیفه همه ما بعنوان اقشار مختلف جامعه به خصوص قشر ستایشگران و مداحان اهل بیت (ع) است که در این زمینه با انتخاب شعر مناسب، یک اهنگ و ملودی مناسب و لحن بسیار خوب این را به نسل جدید و به یک روش کاملا هنرمندانه معرفی کنیم.

انتهای پیام/
 
نظر شما
پربیننده ها