وزیر خارجه امارات با بنی گانتز در تل‌آویو دیدار کرد

وزیر خارجه امارات که برای نخستین‌بار به فلسطین اشغالی سفر کرده است با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۵۴۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵ - 19September 2022

وزیر خارجه امارات با بنی گانتز در تل‌آویو دیدار کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های اماراتی، امروز (دوشنبه، ۱۹ سپتامبر)، از دیدار «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان سفر این مقام اماراتی به فلسطین اشغالی خبر دادند.

خبرگزاری رسمی امارات (وام)، نوشت که این دیدار در چارچوب سفر رسمی وزیر خارجه امارات به فلسطین اشغالی صورت گرفت، انجام شد و طی آن روابط دوجانبه بین و نقش توافقنامه صلح ابراهیم در دستیابی به صلح و تقویت ثبات در منطقه خاورمیانه و پاسه به امید‌ها و آرزو‌های ملت‌های آن برای توسعه و پیشرفت، مورد بررسی قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، دو طرف همچنین در خصوص برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک و چشم انداز همکاری‌های دوجانبه در همه زمینه‌ها رایزنی کردند و وزیر خارجه امارات بر اهمیت حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین با هدف تحقق امنیت و ثبات برای مردم برادر فلسطین و حمایت از خواست آن‌ها برای رشد و شکوفایی تاکید کرد.

وزیر خارجه امارات عربی متحده برای نخستین‌بار در یک سفر رسمی چند روزه، چهارشنبه پیش وارد تل آویو، پایتخت رژیم صهیونیستی شد و روز بعد با «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم دیدار کرد. بن زاید که در دومین سالگرد امضای توافق سازش به سرزمین اشغالی سفر کرده، در ادامه با یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد و دو طرف در خصوص گسترش روابط دو طرف و توسعه روابط اقتصادی در حوزه‌های کشاورزی، انرژی، آب و امنیت غذایی گفتگو کردند.

امضای توافق عادی‌سازی امارات با رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ایالات متحده در سپتامبر ۲۰۲۰ انجام شد؛ که بعد از آن بحرین، مغرب و سودان نیز به این روند پیوستند. از آن زمان به این سو دو طرف برای گسترش روابط خود در زمینه‌های مختلف تلاش کرده و بار‌ها مقامات صهیونیست به ابوظبی سفر کرده‌اند.

«امیر حایک» سفیر رژیم صهیونیستی در امارات نیز در دوم شهریور ماه گفت که سفارت این رژیم به مقر دائم آن در ابوظبی منتقل شده است. وی در حساب توئیتر خود با اشاره به انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به مقر دائم در ابوظبی افزود: «پس از این کار سخت ما اکنون مفتخر، خوشحال و هیجان‌زده هستیم».

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار