رئیس ستاد مرکزی اربعین: با مدیریت خوب، همه زائران اربعین در سلامتی کامل هستند

میراحمدی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ فوتی مستقیم از گرمازدگی نه در عراق و نه در جوار مرزهای خودمان نداشتیم، گفت: با مدیریت خوبی که انجام شد همه زائران در سلامتی کامل به سر بردند.
کد خبر: ۵۴۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱ - 19September 2022

رئیس ستاد مرکزی اربعین: با مدیریت خوب، همه زائران اربعین در سلامتی کامل هستندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سید مجید میراحمدی» رئیس ستاد مرکزی اربعین در ارتباط زنده تلفنی با بخش خبری ۱۴ شبکه خبر سیما اظهار داشت: در ایام اربعین، آمار فعلی برای خروج از مرز‌ها بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و آمار ورود به کشور نیز نزدیک به سه میلیون نفر است.

میراحمدی افزود: امسال در سایه توصیه‌های ستاد اربعین و توجه زائران به این توصیه‌ها اتفاقات بسیار خوبی در مرز‌ها رخ داد. نخست، آغاز سفر‌ها از اول ماه صفر بود که تا دهم این ماه، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از زائران به عراق رفتند. دوم، تسریع بازگشت زائران به ایران و عدم موکول کردن آن‌ها به اربعین بود. حدود ۷۰ درصد از زائران پیش از اربعین به مرز‌ها مراجعه کردند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه ماندگاری زائران در مرز‌ها از ۲۴ تا ۳۶ ساعت به نیم ساعت کاهش پیداکرد، تصریح کرد: البته در پیک سفر‌ها این مدت کمی افزایش پیداکرد، اما میانگین مدت انتظار زائران نیم ساعت بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه تردد از کدام مرز‌ها بیشتر انجام شد، بیان داشت: ما امسال برای مدیریت جمعیت سه میلیون نفری طرح‌ها و برنامه‌های قبلی را پیش بینی و اجرا کردیم. یکی از این برنامه‌ها، افزایش مرز‌ها و مبادی خروج از کشور بود. در این راستا، ما سه مرز را به چهار مرز قبلی اضافه کردیم. مرز‌های باشماق، تمرچین و خسروی برای انتقال تجهیزات مواکب اختصاص یافت. برای اولین سال و اولین تجربه، استقبال نسبتاً خوبی از افزایش مرز‌ها انجام شد. برآورد ما این است که در سال‌های آینده حتما از مرز‌های باشماق و تمرچین و همچنین خسروی استقبال بیشتری خواهد شد هرچند که مرز خسروی امسال استقبال بیشتری داشت.

میراحمدی با بیان اینکه امسال برای اولین بار هیچگونه محدودیت ترافیکی در مرز‌ها اعمال نشد و هیچ گره ترافیکی نداشتیم، تصریح کرد: این کار به دلیل توسعه زیرساخت‌ها و چهاربانده کردن جاده ایلام و مدیریت هوشمندانه پلیس راهور فراجا بود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: میزان فوتی‌های ما نسبت به سال‌های قبل پایین‌تر بود. با وجود اینکه امسال با گرمای ۵۰ درجه همزمان بودیم و به لطف خدا تا به حال هیچ فوتی مستقیم از گرمازدگی نه در عراق و نه در جوار مرز‌های خودمان نداشتیم. در واقع با مدیریت خوبی که انجام شد همه زائران در سلامتی کامل به سر بردند.

معاون امنیتی ـ انتظامی وزیر کشور گفت: اکنون تردد از مرز‌های زمینی انجام می‌شود. اما تردد اتباع غیر ایرانی مطلقاً از سوی عراق قابل قبول نیست. ما در چند روز گذشته چندین هزار اتباع افغانستانی در مرز شلمچه داشتیم که مجبور شدیم این‌ها را به عقب بازگردانیم.

وی ادامه داد: در خواست می‌کنیم اتباع خارجی به هیچ عنوان به مرز‌های ایران و عراق مراجعه کنند. اما اتباع ایرانی همچنان می‌توانند بدون ویزا از مرز‌ها خارج شوند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها