معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین:

بیش از 900 پایگاه مقاومت در استان قزوین برنامه‌های هفته دفاع مقدس را برگزار می‌کنند

سرهنگ پاسدار برین گفت: سپاه پرافتخار استان قزوین در بیش از 900 پایگاه مقاومت مسجد محور و 90 حوزه مقاومت محله‌محور برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس را به مدت 10 روز برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۵۴۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱ - 19September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار «حمزه برین» شامگاه امشب (دوشنبه) در نشست خبری فرماندهان نظامی و انتظامی استان قزوین که با محوریت تبیین برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در معراج‌ شهدای قزوین برگزار شد، اظهار داشت: سپاه پرافتخار استان قزوین در بیش از 900 پایگاه مقاومت مسجدمحور و 90 حوزه مقاومت محله‌محور برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس را به مدت 10 روز برگزار می‌کند.

وی اضافه کرد: سپاه استان قزوین بیش از 270 فعالیت را در قالب 67 عنوان برنامه برای پاسداشت هفته دفاع مقدس اجرا می‌کند که نخستین برنامه برگزاری 12 هزار دیدار با رزمندگان، پیشکسوتان و خانواده شهدا توسط فرماندهان سپاه حضرت صاحب‌الأمر(عج) خواهد بود.

برین همچنین از برگزاری 180 یادواره شهدای دفاع مقدس توسط سپاه استان قزوین در طول این هفته خبر داد و گفت‌: این یادواره‌ها به صورت محله‌محور و پایگاه‌محور برگزار می‌شوند. همچنین 60 برنامه با عنوان «آبروی محله» را در هفته دفاع مقدس اجرا می‌کنیم که به صورت اختصاصی برای هر شهید در کوچه‌ای که به نام او مزین شده، اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این برنامه که با کمک خانواده شهدا برگزار می‌شود، خانواده‌ها و اعضای هر محله به خانه شهید دعوت می‌شوند که یک کار منحصربه‌فرد و مورد استقبال خانواده شهدا است. همچنین 70 همایش فرهنگی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت در هفته دفاع مقدس برگزار خواهیم کرد و همچنین برپایی 20 کارگاه مهارت‌آموزی و اشتغال از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.

معاون سپاه استان قزوین در ادامه از برگزاری 60 نشست سیاسی و بصیرتی با موضوع دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این نشست‌ها شاخص‌های مقاومت و ایستادگی و فرهنگ مقاومت برای نسل امروز به ویژه جوانان تبیین می‌شود. همچنین 40 مسابقه ورزشی در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج برگزار خواهد شد.

برین ادامه داد: همچنین در راستای قدردانی از روحیه ایثار و مقاومت مدافعان سلامت و کادر درمان در دوران کرونا 10 برنامه تجلیل از مدافعان سلامت برگزار خواهیم کرد که شاخص‌ترین آن در شهرستان تاکستان با حضور 1700 نفر از کادر درمان اجرا می‌شود. همچنین 30 گروه جهادی را سازماندهی کردیم که در طول هفته دفاع مقدس که در مناطق محروم استان حضور پیدا می‌کنند و خدمات ویزیت رایگان و همچنین فعالیت‌ فرهنگی، اجتماعی و عمرانی را انجام می‌دهند.

وی برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های سپاه در این هفته برشمرد و گفت: اما مهمترین برنامه ما بازسازی والفجر 4 که در پادگان تیپ 82 صاحب‌الامر اجرا می‌شود و این برنامه باشکوه از یک مهرماه افتتاح می‌شود و به مدت 10 روز اجرا می‌شود. این برنامه صبح‌ها و بعدازظهرها برای دانش‌آموزان و بعد از نماز مغرب و عشا هم برای خانواده‌ها برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان همچنین از توزیع 20 هزار بسته کمک‌معیشتی و نوشت‌افزار به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: همچنین برای برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس از سخنرانان شاخص کشوری هم دعوت شده که شاخص‌ترین آنها محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار