معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان:

بیش از ۱۰۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در گیلان برگزار می‌شود

سرهنگ «‌منشوری» گفت: یک‌ هزار و ۵۱ برنامه به مناسبت چهل و دومین سالروز هفته دفاع مقدس در سطح استان گیلان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ - 20September 2022

بیش از ۱۰۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در گیلان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «رضا منشوری» معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان ‌امروز در نشست خبری هفته دفاع مقدس با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس نمونه بارز همبستگی میان آحاد مختلف مردم بوده است، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس گروه، اختلافات سلیقه‌ای را کنار گذاشته و به منظور حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند که در تاریخ بی‌سابقه بوده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش دوران دفاع مقدس در ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی، تصریح کرد: در دهه سوم تمامی انقلاب‌ها سیر نزول ایجاد شده، ولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به دلیل وجود دفاع مقدس و به منظور آبادانی کشور، جوانان کادرسازی شده و بعد از جنگ تحمیلی به آبادانی کشور پرداختند، لذا باید این مهم برای جوانان نسل جدید بازگو شود.

وی با بیان اینکه شعار هفته دفاع مقدس با شعار «ما مقاوم هستیم» آغاز خواهد شد، افزود: استکبار همواره از اولین روز‌های پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال نابودی این کشور بوده، ولی مردم در طول این مدت با مقاومت و ایستادگی خود باعث ماندگاری این نظام مقدس شدند لذا شعار هفته دفاع مقدس شعار ما مقاوم هستیم است.

منشوری با بیان اینکه برای بهتر برگزار شدن هفته دفاع مقدس کمیته‌های مختلفی تشکیل شده است، تاکید کرد: به منظور بهتر برگزار شدن هفته دفاع مقدس کمیته هشت‌گانه تشکیل شده و تمامی ارگان‌های نظامی و غیرنظامی با وحدت، برنامه‌های خود را اجرایی می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به نقش اقشار در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: نقش اقشار مختلف مردم در دوران دفاع مقدس بسیار مهم بوده و به این منظور یکی از اهداف در دوران دفاع مقدس بازگویی فداکاری اقشار مختلف جامعه است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس منجر به ایجاد خودباوری جوانان در جمهوری اسلامی شده، متذکر شد: دوران دفاع مقدس، علیرغم تمامی تهدید و ویرانی‌ها برای جمهوری اسلامی به یک فرصت تبدیل شده و جوانان این مرز و بوم به یک خود باوری رسیدند که می‌توان بدون اتکا به کشور‌های غربی به موفقیت رسید.

وی با اشاره به شاخصه‌های قوی بودن در جمهوری اسلامی، تصریح کرد: شاخصه اصلی قوی بودن در وحدت، همبستگی، ولایت‌مداری و مبارزه با استکبار است.

منشوری نقش استان گیلان در دوران دفاع مقدس را بسبار مهم و موثر دانست و افزود: یکی از برجسته‌ترین مسئله در دوران دفاع مقدس و در خصوص استان گیلان وفاداری و وجود هشت هزار شهید بوده که از راحتی خود گذشته و به مرز‌های جنوب و غرب برای مبارزه با دشمن حاضر شدند.

وی با اعلام برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در استان گیلان خاطرنشان کرد: در سطح استان گیلان یک‌هزار و ۵۱ برنامه، شامل دیدار ویبناری رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس گیلانی همزمان در سطح کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی، رژه نیرو‌های مسلح در روز پنجشنبه، گلباران مزار شهدا، برپایی نمایشگاه در میدان شهدای ذهاب، یادواره شهدای و آبرو محله در سطح استان گیلان، ویزیت رایگان و دیدار با خانواده معظم شهدا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها