مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان:

دفاع مقدس باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است

سرتیپ دوم پاسدار «کوهکن» گفت: دفاع مقدس به عنوان اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است و دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را تثبیت کرد و باعث سرمایه‌سازی در ‌کشورمان شده است.
کد خبر: ۵۴۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰ - 20September 2022

دفاع مقدس باعث اقتدار نظام استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، سرتیپ دوم پاسدار «غلام نبی کوهکن» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز به مناسبت گرامیداشت و آغاز هفته دفاع مقدس در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد اظهار داشت: دفاع مقدس باعث اقتدارمان شد، ما با ۸۴ کشور جنگیدیم و اسیر و غنیمت گرفتیم با دستانی خالی، حماسه‌ای بزرگ خلق کردیم.

وی از دفاع مقدس به عنوان اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران نام برد و افزود: دفاع مقدس انقلاب اسلامی را تثبیت کرد و باعث سرمایه سازی در این کشور شده است.

سردار کوهکن ادامه داد: شهدا مدافع سلامت و شهدا مدافع حرم رویش مجدد دفاع مقدس هستند که در راستای اجرای ماموریت کار بزرگی رتبه سرانجام رسانده‌اند.

این مسئول بیان داشت: دفاع مقدس سرمایه های بزرگ انسانی را برای ملت ایران ساخت و در پیش روی آن قرار داده است و سرمایه های علمی بسیاری را ایجاد کرده است.

این مسئول ادامه داد: به شکرانه دفاع مقدس و ایستادگی شهدا و رزمندگان در برابر دشمنان امروز ایران جز 5کشور اول در پیشرفت است.

کوهکن تصریح کرد: در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سال جاری ویژه برنامه های در سطح استان اجرا می شود که کمیته های 14گانه برنامه را در دست اقدام دارند.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان ادامه داد: تجلیل از هشت هزار رزمنده و پیشکسوت سیستان و بلوچستان همزمان با سراسر کشور در 26 شهرستان، که به صورت محوری و ویدیو کنفرانس با تهران در 30 شهریور در زاهدان اجرا و از 500 پیشکسوت تجلیل خواهد شد.

وی گفت: اجرای برنامه تلویزیونی به مدت هشت شب با حضور رزمندگان دفاع مقدس، برگزاری صبحگاه مشترک، رژه 31 شهریور، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی و عطر‌افشانی مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدا، اجرای 150 مسابقه ورزشی، برگزاری نمایشگاه‌های دفاع مقدس، برگزاری شب شعر و خاطره، از اهم برنامه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس است.

سرتیپ دوم پاسدار «عوضعلی فقیری» معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست ابراز داشت: دفاع مقدس یکی از مقاطع مهم تاریخ ساز جمهوری اسلامی است.

سردار فقیری اضافه کرد: نیاز امروز جامعه به عنوان سرمایه اجتماعی جهت ایجاد و انگیزه هاو انسجام ملی اتفاقاتی است که پر دفاع مقدس رخ داده است.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: در جنگ ایران و رژیم بعث عراق، این رژیم بعثی چه جنایت هایی را علیه اسرا انجام داده است. جنگ هر جایی که بر‌پا شود خسارت‌هایی را به جا می‌گذارد و اما فوایدی هم برای جامعه داشته است.

وی با اشاره به اینکه رحلت پیامبر اکرم (ص) را پیش رو داریم، خاطر‌نشان کرد: برنامه‌هایی متناسب با ایام پیش‌‌بینی کرده‌ایم و تمام شهدا، آزادگان و جانبازان را در سطح استان را تیم بندی شده‌اند که در این هفته دیدار خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها