فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع):

مردم ایران امروز به الگویی برای سراسر دنیا تبدیل شده‌اند

سردار «اکبری» گفت: مردم ایران با مقاومت هشت ساله خود به الگویی برای انسان‌های سراسر دنیا تبدیل شدند و امروز شاهد هستیم ابرقدرت‌هایی به نام شرق و غرب وجود ندارد و مردم در سراسر دنیا از جمله آمریکا در برابر ظلم ایستادگی می‌کنند.
کد خبر: ۵۴۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱ - 20September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سردار «علی‌محمد اکبری» فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است تا آنچه بر مردم گذشته تبیین شوند، اظهار داشت: دشمن در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ با این خیال که ایران در ضعف کامل قرار دارد و به تحریک ابرقدرت‌های شرق و غرب به جمهوری اسلامی ایران حمله کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن بعثی برای آغاز جنگ مواردی همچون اختلافات مرزی را بهانه قرار داد، افزود: تحرکات مرزی دشمن از اواخر سال ۱۳۵۸ آغاز شده و پیش از اعلام رسمی جنگ بیش از ۳۱ هزار شهید تقدیم انقلاب شد.

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع) ادامه داد: در آغاز جنگ تحمیلی به دلیل فرار برخی از فرماندهان ارتش نیرو‌های مسلح آمادگی کافی برای مقابله با دشمن را نداشتند همچنین با وجود بنی صدر به عنوان رئیس جمهور در راس امور مشکلاتی همچون عدم پشتیبانی نیرو‌ها ایجاد شده بود و انسجام کافی بین نیرو‌های مردمی وجود نداشت.

اکبری عنوان کرد: با عزل بنی صدر و ایجاد وحدت میان نیرو‌های مسلح سپاه و ارتش پیروزی‌های بسیاری کسب شد، نکته‌ای که باید مورد توجه همگان باشد این است که دفاع مقدس یک آزمون بود که خوشبختانه مردم با سرافراری از آن خارج شدند.

وی تصریح کرد: با یک مرور در تاریخ ایران می‌توان مشاهده کرد که در بسیاری از دوران‌ها بخش‌هایی از ایران بدون حمله و یا در پی حمله دشمنان از کشور جدا و در اختیار بیگانگان قرار گرفته است، اما در دوران دفاع مقدس ملت ایران اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران در اختیار دشمن قرار بگیرد و برای دستیابی به این موفقیت با رشادت در برابر کشور‌های غربی و شرقی ایستادگی کردند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع) یادآور شد: مردم ایران با مقاومت هشت ساله خود به الگویی برای انسان‌های سراسر دنیا تبدیل شدند و امروز شاهد هستیم ابرقدرت‌هایی به نام شرق و غرب وجود ندارد و مردم در سراسر دنیا از جمله آمریکا در برابر ظلم ایستادگی می‌کنند.

اکبری با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، بیان کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اجرای ۵۰ عنوان برنامه با محوریت سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) در نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت انجام شده است.

وی افزود: مهم‌ترین برنامه‌های درنظر گرفته شده برای هفته دفاع مقدس شامل رژه نیرو‌های مسلح در روز ۳۱ شهریور، فضاسازی در نواحی، حوزه‌های مقاومت، پایگاه‌های مقاومت و مساجد، غباروبی گلزار مطهر شهدا، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با حضور ۱۰ هزار نفری رزمندگان و به‌صورت ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب اسلامی، تجلیل از خانواده فرماندهان شهید، پخش برنامه‌های زنده از صدا و سیمای استان در هشت قسمت و... است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) ادامه داد: امروز اهل قلم وظیفه دارند برای تحقق جهاد تبیین که مورد توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد حقایق دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان را بیان کنند.

اکبری خاطرنشان کرد: ملت ایران ۴۴ سال در برابر استکبار جهانی مقاومت کرده و پیروز میدان شده است بنابراین مستکبران باید بدانند مردم همواره پشتیبان نظام و انقلاب خود هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها