فرمانده نیروی هوایی ارتش در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

پرواز منسجم جنگنده‌های «نهاجا» در بندرعباس

امیر سرتیپ خلبان واحدی گفت: اقدامات پروازی منسجم و ویژه‌ای برای رژه روز ۳۱ شهریور در بندرعباس توسط نیروی هوایی ارتش و سپاه تدارک دیده شده است.
کد خبر: ۵۴۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ - 20September 2022

پرواز منسجم جنگنده های نهاجا در بندرعباسبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از پایگاه نهم شکاری بندرعباس، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اقدامات پروازی منسجم و ویژه‌ای برای رژه روز ۳۱ شهریور در این شهر تدارک دیده شده است.

امیر واحدی افزود: طبق روال گذشته، امسال نیز مقرر شده انسجام و برادری میان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بار دیگر در رژه نیرو‌های مسلح در ۳۱ شهریور در بندرعباس به نمایش بگذاریم و برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در حال انجام و تمرینات برای این مهم در جریان است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه سپاه و ارتش یک لشکر الهی و سرباز ولایت هستند، خاطرنشان کرد: نوید امسال ما آمادگی بیش از گذشته نیروی هوایی در همه ابعاد با اتکای به توان داخلی است و عزیزان ما در نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع، به‌روزرسانی ویژه‌ای بر روی تجهیزات و هواپیما‌ها و بکارگیری مهمات هوشمند صورت داده‌اند به‌طوری که در هیچ حوزه‌ای در چهار رزمایش اخیر از مهمات خارجی استفاده نکرده‌ایم.

امیر واحدی تأکید کرد: همه مهمات استفاده شده در رزمایش‌های اخیر اعم از موشک‌ها، بمب‌ها و راکت‌ها و هرچه استفاده کردیم به دست صنعتگران کشورمان ساخته شده است. در فاز بمب‌های دور ایستای نقطه‌زن، موشک‌های با برد بلند و دور ایستای هوا به سطح، هوا به هوا و هوا به زمین همه را ارتقا داده‌ایم. تحریم‌ها برای نیروی هوایی ارتش یک نعمت بود؛ چرا که یک نیروی تجهیزات‌محور بود و این تحریم‌ها باعث شد که روی پای خودمان بایستیم.

وی تصریح کرد: پیام ما به همسایگان‌مان این است که دکترین ما دفاعی است و ما چشم‌داشتی به کشور‌های اطراف نخواهیم داشت و همه کشور‌های همسایه، دوست و برادر ما هستند. هدف ما از قدرتمند شدن این است که ما به دشمنان خودمان هزینه وارد کنیم که اگر بخواهند تحرکی علیه ما داشته باشند، هزینه‌های سنگینی پرداخت کنند. دشمنان باید بدانند هرکسی چشم‌داشتی به مرز‌های ما داشته باشد، با جواب پشیمان‌کننده و دندان‌شکن نیرو‌های مسلح مواجه خواهد شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین گفت: خلیج فارس همیشه خلیج فارس است و ما با تمام قدرت از خلیچ فارس و تنگه هرمز حراست خواهیم کرد و این آب‌های بین‌المللی برای همه کشور‌های منطقه است و ان‌شاءالله به‌روزی خواهیم رسید که بیگانه‌ای در خلیج فارس وجود نداشته باشد و کشور‌های اسلامی هم‌صدا با هم بتوانند دست دشمنان را از این منطقه کوتاه کنند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار