فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب خبر داد؛

اجرای ۱۵۰ عنوان برنامه از سوی سپاه قم در هفته دفاع مقدس

سردار «موحد» از اجرای ۱۵۰ عنوان برنامه توسط رده‌های مختلف سپاه و بسیج استان قم در هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۵۴۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵ - 20September 2022

اجرای ۱۵۰ عنوان برنامه از سوی سپاه قم در هفته دفاع مقدسبه گزازش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سردار «محمدرضا موحد» فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) در نشست خبری تشریح برنامه‌های کمیته نیرو‌های مسلح ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان قم، اظهار داشت: برنامه‌های این هفته با شعار «ما مقاوم هستیم» در سطح پایگاه‌های بسیج، حوزه‌ها و بسیج اقشار اجرا می‌شود.

سردار موحد برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان را مورد اشاره قرار داد و گفت: این مراسم در سطح ملی با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی و به طور ویدئوکنفرانسی در مراکز استان‌های از جمله موزه انقلاب و دفاع مقدس قم برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)  با اشاره به اهمیت فرهنگ دفاع مقدس عنوان کرد: این فرهنگ عاشورایی در راستای قیام حضرت اباعبدالله (ع) بود؛ هدف تمام دنیا در جنگ تحمیلی براندازی این نظام الهی بود، اما با نگاه عبادی حضرت امام توانستیم با ایمان و اراده مقابل این هجمه بایستیم و این پیروزی نتیجه اخلاص رزمندگان بود.

وی افزود: مراسم رژه نیرو‌های مسلح با سخنرانی آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در روز پنجشنبه ۳۱ شهریور با محوریت ارتش برگزار خواهد شد.

سردار موحد عنوان کرد: نمایشگاه دفاع مقدس با توجه به برگزاری کنگره شهدای استان قم امسال در قالب دیگری و با برنامه نمایشی «فصل شیدایی» با موضوع سیر خلقت تا دستاورد‌های اسلام و انقلاب و همزمان برپایی ۴۰ غرفه دستاورد‌های دفاع مقدس دنبال می‌شود که این برنامه ۱۲ مهر در اردوگاه غدیر واقع در انتهای شهرک قدس آغاز به کار خواهد کرد.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) با اشاره به اینکه گلزار‌های مطهر شهدا توسط یگان‌های مختلف نیرو‌های مسلح عطرافشانی خواهد شد، افزود: نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس، شرکت نیرو‌های مسلح در نماز جمعه، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی در مدارس و مساجد، تجلیل از سربازان نمونه، رزمایش جهادی بسیج سازندگی، حضور نیرو‌های مسلح در مراسم خطبه خوانی حرم مطهر، بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

سردار موحد با بیان اینکه برای هفته دفاع مقدس امسال ۱۵۰ برنامه تدارک دیده شده، افزود: برپایی رژه نیروی‌های مسلح استان، حضور نیرو‌های مسلح در نماز جمعه، تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، اجرای برنامه خطبه خوانی در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، اجرای برنامه‌های تئاتر، شب شعر و شب خاطره در مدارس و مساجد، برپایی یادواره‌های مختلف شهدا در سطح استان، تجلیل از سربازان نمونه، اجرای رزمایش جهادی از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: در هفته دفاع مقدس هشت برنامه تلویزیونی و رادیویی و مستند نغمه‌های ماندگار ویژه مصاحبه با مداحان اهل بیت در دوران دفاع مقدس از رسانه ملی پخش می‌شود.

سرهنگ نعمت محسنی زرین فرمانده ارشد ارتش در استان قم نیز در این نشست از برگزاری رژه نیروهای مسلح به صورت همزمان در سراسر کشور یاد کرد و گفت: در استان قم نیز این رژه در عمود ۴۷ بلوار پیامبر اعظم (ص) برگزار خواهد شد و در این مراسم، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سخنرانی خواهد کرد.

فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) متذکر شد: عطرافشانی مزار شهدا، تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران و سربازان بخش‌های دیگری از برنامه‌های ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار