استاندار همدان:

رزمندگان حافظه تاریخی دفاع مقدس هستند

«قاسمی‌فرزاد» با بیان اینکه هر کدام از شما رزمندگان حافظه تاریخی دفاع مقدس هستید، گفت: در دوران دفاع مقدس که شرایط ضبط و ثبت نبود و خیلی از حماسه‌های بزرگ ثبت نشد، هر کدام از شما امروز یک تاریخ شفاهی هستید و باید ناگفته‌ها را بیان کنید.
کد خبر: ۵۴۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹ - 21September 2022

رزمندگان حافظه تاریخی دفاع مقدس هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان، امروز (چهارشنبه) در آیین تجلیل سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: در سالگرد دفاع مقدس در حضور پیشکسوتانی هستیم که بهترین دوران عمرشان را در راه ایثار و جهاد و ازخودگذشتگی سپری کردند و در روزهای سخت همچون کوه استوار در برابر دشمن تا بن مسلح ایستادند تا مردی و مردانگی فراموش نشود. کسانی که در کنار عزیزانی بودند که در این ایام کنار ائمه اطهار (ع) هستند. همه ما منتظران هستیم و آماده برای وصل به یاران و دوستان خودمان هستیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی انفجار نور بود به تعبیر حضرت امام خمینی ( ره)  چشم مستکبرین عالم را کور کرد، افزود: این انقلاب همه معادلات ستمگران را بهم زد و مستضعفان را یک عزت و جایگاه خاصی بخشید.

قاسمی‌فرزاد عنوان کرد: آنچه که فردای روز ۲۲ بهمن را رقم زد این بود که شرق و غرب با وجود تمام اختلافات در کنار یکدیگر متحد شدند و در یک مسیر قرار گرفتند که در برابر این نظام الهی بایستند.

وی ابراز داشت: دشمن در ابتدا سعی کرد با اختلافات قومی، این کشور یکپارچه را تجزیه کند و تصورش این بود انقلاب و نظام اسلامی توان تحمل مشکلات را ندارد و وقتی دشمن دید نقشه‌هایش نقش بر آب شده یک فکر اساسی کردند و  شرق و غرب صدام را به حمله به کشور ما واداشتند.

استاندار همدان گفت: دشمن در ابتدا خیال می‌کرد در ظرف یک هفته می‌تواند ایران اسلامی را تصرف کند، اما این حسرت به دلشان ماند و ۸ سال تمام دلاور مردانی چون شما در برابر آنان ایستادند.

وی متذکر شد: هر کدام از شما رزمندگان حافظه تاریخی دفاع مقدس هستید در آن زمان که شرایط ضبط و ثبت نبود و خیلی از حماسه‌های بزرگ نه به تصویر کشیده شده و نه بازگو شد، هر کدام از شما که امروز یک تاریخ شفاهی هستید باید ناگفته‌ها را بیان کنید. صفحات کتاب‌هایی که توسط برخی از شما نگاشته شده است هر صفحه آن برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی بیان داشت: این ملت صاحب تمدن و یک ملت بی‌هویت نیست، اعماق و ریشه این فرهنگ در ۱۴۰۰ پیش نهفته است و به رنگ و بوی قرآن و اسلام درآمده است و هیچ وقت این ملت دچار شرک و کفر نشده و یک ملت ماندگار است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه امروز ملت ایران مقتدر ایستاده است، افزود: از افتخارات ۸ سال دفاع مقدس این است که ملت با دست خالی در برابر دشمن ایستاد و یک وجب از خاکش را به دشمن نداد، در پادشاهان قبلی هر کدام به واسطه بی‌کفایتی بخشی از ایران را از دست دادند، در دوران دفاع مقدس به رغم اینکه به ظاهر امکانات نداشتیم. اما رزمندگان ما با تکیه بر قدرت ایمان در برابر دشمن ایستادند و صدام را به خاک ذلت کشاندند و به دشمنان درس دادند که دیگر کسی به ایران اسلامی نگاه چپ نکند.

وی بیان داشت: دشمن بعد از شکست  ۸ سال دفاع مقدس، ایستادگی و صلابت این مردم را نشانه گرفته است. دشمن به خوبی فهمید که باید فرهنگ مردم را مورد هجمه قرار هد و این فرهنگ از طریق خانواده تزریق می‌شود و خانواده را مورد حمله قرار داد و به اقدامات ترکیبی همچون فشار اقتصادی فشار روحی و روانی بر مردم روی آورد.

استاندار همدان تصریح کرد: ما باید با هوشیاری و بیداری، جهاد تبیین را در دستور کار خود قرار دهیم و اجازه ندهیم این تحریفات در ما رسوب کند؛ و باید با وحدت، نقشه دشمنان که وحدت و انسجام ما را نشانه گرفته‌اند از بین ببریم. 

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه باید به دشمن بگوییم این ملت شکست ناپذیراست، گفت: راهپیمایی ۲۳ میلیون نفری اربعین، ضربه بزرگی بر هیمنه آمریکا بود و دشمنان از این وحدت بین شیعیان جهان وحشت دارند.

وی با تاکید براینکه پیروزی با مکتب حسین (ع) است، گفت: امروز پرچم دست رهبر انقلاب است و تمام مستضعفین پشت سر ایشان ایستادند و فرزندان راستین این ملت با رهبر انقلاب بیعت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار