طی مراسمی در شیراز

سیزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به کار خود پایان داد

سیزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور حدود ۱۰۰۰ پیرغلام حسینی از نقاط مختلف دنیا در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۵۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶ - 10October 2015

سیزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به کار خود پایان داد

به گزارش دفاع پرس از شیراز، مراسم اختتامیه این دوره با مداحی یکی از پیرغلامان برگزیده کشورمان آغاز شد و سپس پرچم حرم امام حسین(ع) توسط سامی علی درویش، یکی از خادمان حرم امام حسین(ع) تحویل عاطفی، رئیس اجلاسهای پیرغلامان حسینی شد.

معاون رسانه ملی در ایم مراسم اظهار داشت: پیرغلامان و خادمان حسینی را به متن صحیح تاریخ توجه داشته باشند تا حادثهای که در سال 61 هجری رخ داد باید به همان شکل و در قالبهای مختلف مرثیهسرایی، مداحی، شعر و سخنرانی نقل کرد چراکه اگر به درستی حادثه عاشورا نقل شود به درستی هم مورد نقد، بررسی علل و عوامل آن قرار خواهد گرفت.

موسوی مقدم تصریح کرد: امام حسین(ع) با بهرهگیری درست از حرکتی که انجام داده است، در واقع نسخه کمالی از قرآن ناطق و انسان کامل در برابر چشم جهانیان به نمایش گذاشت.

وی با تأکید بر این که در دنیا حماسهای مانند حماسه امام حسین(ع) چه از نظر قدرت و قوت و چه از نظر انسانی بودن پیدا نخواهیم کرد خاطرنشان کرد: در این حماسه خصلتهای انسانی به نمایش گذاشته شده و تمام فضایل انسانی در تابلوی عاشورا به نمایش درآمد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه این مراسم با بیان اینکه امام حسین(ع) در حرکت مقدس خود به سه عنصر اصلی عنایت داشتند، گفت: اصلاح در میان امت و برطرف کردن مفاسد موجود جامعه، احیای روش و سیره مقدس پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) و احیای امر به معروف و نهی از منکر این عناصر هستند.

آیت لله اسدالله ایمانی با تأکید بر اینکه شناخت معروف و منکر و احیای معروف و مقابله با منکر وظیفه عزادار و ارادتمند و محب واقعی اهل بیت(ع) به ویژه حسینبن علی(ع) است، گفت: باید از خود بپرسیم معروف زمان ما چیست که در عزاداری آن را احیا کنیم و منکر زمان ما چه میباشد که در عزاداریها آن را از بین ببریم و نابود کنیم؟

رئیس اجلاسهای بینالمللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی نیز در این مراسم گفت: طرح برگزاری اجلاس بینالمللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با توجه به تأثیرات و برکات ارزشمند و همچنین استقبال گسترده مردم از تهران به شهرهای دیگر کشور تسری یافت و هر سال با قوت و کیفیتی افزونتر در حال برگزاری است اما فارغ از بحثهای مبانی و سازمانی، چرایی توفیقات این حرکت عظیم را باید در مردمی بودن و ریشههای مذهبی آن جستوجو کرد؛ مسئلهای که گواه و شاهد آن در لحظه لحظه تصاویر مستند و عکسهای ضبط شده از این مراسم و آیینهای مذهبی آشکار است.

محمود عاطفی با یادآوری اینکه مردم متدین و مقتدر و خونگرم فارس مسئولان استان امسال میزبان سیزدهمین اجلاس بینالمللی پیرغلامان حسینی بودند، از میزبانی شایسته آنان قدردانی کرد و گفت: این دوره اجلاس با برنامهها و ویژگیهای خاصی همراه بود که از جمله آن میتوان به تقویم زمانی آن با فاجعه تلخ و جانگذار منا وکشته شدن تعداد زیادی از مسلمانان و هموطنان اشاره کرد.

فرمانده سپاه فجر فارس نیز در ادامه با یادآوری اینکه امام حسین(ع) را با شجاعت، شهامت، ایثار، عبادت، قعود و قیامتش و شهادتش میشناسیم، گفت: اما اینجا از باب تذکر به امام حسین(ع) نگاه میکنیم و آن ایستادگی، دشمنشناسی و دشمنستیزی است.

سردار سرتیپ دکتر غلامحسین غیبپرور با بیان اینکه امام حسین(ع) ترجمان انقلاب اسلامی ماست، افزود: انقلابی که در سایه سار ولایت ادامه حیات میدهد و ولی و مقتدای ما نیز در ماههای اخیر ما را دائماً سفارش میکند که امت اسلام و اهالی انقلاب اسلامی مواظب دشمن و نفوذ او باشید و این همان راهی است که امام حسین(ع) پیش روی ما گذاشته است.

به گزارش دفاع پرس، تجلیل از خانوادههای سردار شهید اسکندری، یکی از شهدای مدافع حرم و سردار 8 ساله دوران دفاع مقدس و همچنین خانواده شهید نظیری یکی از سرداران شهید دوران دفاع مقدس ادامهدهنده این مراسم بود و در پایان از 15 پیرغلام و خادم حسینی داخل کشور و 15 پیرغلام خارج از کشور تجلیل شد که نام آنها در این دوره از اجلاس ثبت گردید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها