یادداشت/ سرهنگ سالمی

دفاع همچنان باقی است

شهدا در جنگ سخت جان خود را برای دفاع از میهن و اسلام دادند، حال باید از خود بپرسیم ما در مقابل خون شهدا و دفاع در برابر دشمن در جنگ نرم چه کرده‌ایم؟
کد خبر: ۵۴۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۱ - 22September 2022

دفاع همچنان باقی استگروه اجتماعی دفاع‌پرس - سرهنگ «کورش سالمی» معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان فارس، هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای شناخت شهدا است و نوشتن ابعاد و شکوه این دفاع در هیچ کتابی نمی‌گنجد.

این هفته یادآور یاد و خاطره شهدایی است که در دفاع از میهن اسلامی و ارزش‌های انقلاب به شهادت رسیدند. دفاع مقدس نام آشناترین واژه در حماسه‌های عزت آفرین ایران و همچون نگینی تا همیشه زمان در تقویم حماسه و پایداری ملت ایران می‌درخشد.

خون شهدا، رشادت‌های رزمندگان، جانبازان، آزادگان و صبر و ایثار و استقامت خانواده شهدا و دعای خیر آن‌ها است که سبب حفظ نظام و ارزش‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

جوانان امروز به عنوان یک رزمنده در میدان جنگ نرم در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمن نقش مهمی در مبارزه با دشمنان دارند که کمتر از یک رزمنده دفاع مقدس نمی‌باشد.

در جنگ نرم دشمن با مبارزه فرهنگی پا به میدان گذاشته و هویت و اصالت جوانان ما را نشانه گرفته است، بنابرین این میدان رزم کمتر از میدان رزم هشت سال دفاع مقدس نیست.

امروز ما باید در میدان جنگ نرم با اشاعه فرهنگ دینی اسلامی خود در برابر تهاجم فرهنگی و فرهنگ مصرف گرایی و مدگرایی ایستاده و با تفکر و فرهنگ مبتذل غربی مبارزه کنیم.

جوانان عزیز حفاظت از هویت دینی و اسلامی خود را که ریشه در مکتب اسلامی محمدی (ص) دارد، سر لوحه کار خود قرار دهند.

همچنین مطالعه خاطرات ماندگار هشت سال دفاع مقدس به ویژه وصیت نامه و زندگی نامه شهدا را که سند اصالت و هویت اسلامی ما ایرانیان است، فراموش نکنیم.

دفاع مقدس فرصتی برای اثبات توانمندی‌های اسلام، انقلاب و کشور عزیزمان ایران بود و هشت سال دفاع جانانه ملت در برابر تجاوز وحشیانه دشمن منشأ غیرت دینی و مذهبی پایان ناپذیری برای مردم سلحشور ایران به شمار می‌رود.

امروز جامعه نیازمند فرهنگ دفاع مقدس است؛ امروز زمان آن رسیده که این گوهر‌های گرانبها در قالب‌های فرهنگی و اجتماعی به نسل جدید انقلاب در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان عرضه شود.

در حال حاضر شکل و ماهیت جنگ تغییر کرده و جوانان باید هوشیارانه با جنگ نرم مقابله کنند و بار دیگر دشمن آشکار و نهان این مرز و بوم را عقب بنشانند.

در واقع همانطور که در جنگ تحمیلی ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت متبلور شد امروز نیز باید جوانان، ادامه دهنده ایثار و شهادت باشند و با مراجعه به موزه‌های دفاع مقدس با واقعیت‌های جنگ تحمیلی و رشادت‌های رزمندگان آشنا شوند.

در پایان اینکه؛ دفاع همچنان باقی است، شهدا در جنگ سخت جان خود را برای دفاع از میهن و اسلام دادند، حال باید از خود بپرسیم ما در مقابل خون شهدا و دفاع در برابر دشمن در جنگ نرم چه کرده ایم؟ مهمترین وظیفه ما در جنگ نرم انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار