مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

تولید ۲۶۶ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری

سرهنگ «ذوالفقاری» گفت: ۲۶۶ عنوان کتاب دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری تولید شده که خوشبختانه آمار قابل توجهی است و در سال جاری نیز ۲۷ عنوان کتاب تولید شده است که تعدادی از آن‌ها امروز رونمایی خواهند شد.
کد خبر: ۵۴۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹ - 21September 2022

تولید ۲۶۶ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاریبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سرهنگ «منوچهر ذوالفقاری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری، صبح امروز (چهارشنبه) در آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان، ضمن تسلیت ایام ماه صفر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: در مرکز استان، شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستا‌ها، ستاد‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس تشکیل شده و برنامه‌ریزی‌ها براساس شعار حماسی سال یعنی «ما مقاوم هستیم» و با عنایت به موضوع «جهاد تبیین» و «بیانیه گام دوم انقلاب»، «مکتب حاج قاسم سلیمانی» و روزشمار هفته دفاع مقدس انجام شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری افزود: تا امروز هزار و ۴۵۴ برنامه در سامانه گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت توسط ۱۹۶ کاربر ثبت شده و دسته‌بندی این برنامه‌ها نیز در شش قالب صورت گرفته است.

ذوالفقاری با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: در حوزه کتاب و کتابخوانی برنامه‌هایی همچون رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس، جلسات نقد کتب دفاع مقدس، تجهیز کتابخانه‌ها به کتب، نشست‌های کتابخوانی پیرامون موضوعات دفاع مقدس، اهدای کتاب به مخاطبان، تولید و انتشار کتب صوتی و نمایشگاه کتاب دفاع مقدس اجرا خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: نشست‌های تخصصی ادبی شعرای دفاع مقدس، شب خاطره و شب شعر نیز از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حوزه شعر و خاطره است؛ همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی تبیین عملیات‌های دفاع مقدس، نقد آثار ادبی و هنری دفاع مقدس، کارگاه عکاسی مستند و جنگ نیز از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده هستند.

وی اضافه کرد: یادواره شهدای اقشار و یادواره شهدای «آبروی محله» در پایگاه‌های بسیج، همایش‌های تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، مهمانی لاله‌ها و رژه مقتدرانه نیرو‌های مسلح از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری به شمار می‌آیند.

ذوالفقاری با اشاره به اجرای برنامه‌های تبلیغی و رسانه‌ای به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: تولید و پخش ویژه‌برنامه‌های تلویزیونی، تبلیغات محیطی، تولید و انتشار محتوای دفاع مقدس در فضای مجازی، مسابقات ورزشی، پیاده‌روی خانوادگی و سخنرانی فرماندهان دفاع مقدس در میعادگاه‌های نماز جمعه قبل از خطبه‌های نماز، از جمله این برنامه‌ها هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری افزود: محوری‌ترین برنامه نیز آیین تکریم و تجلیل از یک میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت است که امروز در سطح کشور، تمامی مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها درحال برگزاری است و در چهارمحال و بختیاری نیز تجلیل از ۱۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری حدود ۸۵ درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم در سال جاری افتتاح این مرکز انجام شود؛ همچنین در چهارمحال و بختیاری ۱۲۹ شهید گمنام و ۴۳ یادمان شهدا وجود دارد که ۲۱ یادمان تکمیل شده و ۱۴ یادمان درحال ساخت است، هشت یادمان نیز در مرحله طراحی قرار دارند.

ذوالفقاری عنوان کرد: ۲۶۶ عنوان کتاب دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری تولید شده که خوشبختانه آمار قابل توجهی است در سال جاری نیز ۲۷ عنوان کتاب تولید شده که تعدادی از آن‌ها امروز رونمایی خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به تدوین ۱۳۰ مقاله در تبیین نقش استان در دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: از سال گذشته با کمک فرمانده سپاه پاسداران استان و پیشکسوتان دفاع مقدس، کار تهیه این مقالات آغاز شد و تا امروز بیش از ۵۰۰ مصاحبه انجام و حدود ۳۶ هزار دقیقه صوت از رزمندگان تهیه شده است و در یک بازه زمانی ۲ ساله نقش استان در دفاع مقدس تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار