نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین:

رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس مصداق بارز مجاهدان در راه خدا بودند

آیت‌الله عابدینی گفت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس مصداق بارز مجاهدان در راه خدا بودند، تقوا، ثبات قدم و صداقت جزو شاخصه‌های رزمندگان ما در طول دوران دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۵۴۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹ - 21September 2022

رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس مصداق بارز مجاهدان در راه خدا بودندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» ظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم تجلیل از 120 پیشکسوت دفاع مقدس استان که در سالن اجتماعات شهیدمسعود امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادآوری حماسه‌آفرینی آن روزها به این خاطر است که این یادآوری دشمنان را ناامید می‌‌کند.

وی با بیان اینکه زمانی آمریکا و دشمنانمان را طبل توخالی می‌دانستیم، اضافه کرد: با این حال به برکت خون شهدا و مجاهدت رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس امروز دشمنانمان در منطقه و جهان در موضع ضعف قرار گرفته‌اند و دیگر در حد طبل توخالی هم نیستند و همه هیبت و هیمنه ظاهری آنها از بین رفته و حتی قدرت تهدید هم ندارند.

عابدینی ادامه داد: امروز دشمنان دیگر نمی‌توانند به کشورهای مظلوم در منطقه زور بگویند؛ چون به برکت دفاع مقدس و تجربیات این دوران جبهه مقاومت اسلامی در سطح منطقه شکل گرفته که در هر نقطه‌ای دشمنان مسلمانان را به زانو درآورده است.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس مصداق بارز مجاهدان در راه خدا بودند، تصریح کرد: تقوا، ثبات قدم و صداقت جزو شاخصه‌های رزمندگان ما در طول دوران دفاع مقدس بود و بزرگ‌ترین فرق رزمندگان ما با سایر سربازان در جنگ‌های مختلف این است که حتی یک لحظه هم از یاد خدا غافل نمی‌شوند و به همین خاطر به نصرت الهی دست می‌یابند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تحرکات سیاسی و فرهنگی دشمن برای تغییر ماهیت نظام جمهوری اسلامی گفت: دشمن با شیطنت و ایجاد فتنه به دنبال تغییر اولویت‌های نظام است و برای مقابله با چنین فتنه‌ای جهاد تبیین از سوی پیشکسوتان دفاع مقدس ضروری است.

عابدینی افزود: امروز دشمن می‌خواهد بین نگاه پیشکسوتان دفاع مقدس و نسل امروز فاصله بیندازد، اما تجربه حضور مجاهدان ما در دفاع از حرم نشان داد که این توطئه راه به جایی نمی‌برد. البته برای مقابله با این نقشه دشمن هشیار باشیم و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی که اوج آن را در دفاع مقدس دیدیم، ساعی و کوشا باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین هم در این مراسم با بیان اینکه امروز در سراسر کشور به صورت همزمان از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل می‌شود، گفت: در استان قزوین هم امروز در قزوین و 5 شهرستان دیگر از 15 هزار پیشکسوت تجلیل و تقدیر می‌کنیم که 120 نفر از این مجاهدان بزرگ امروز در سالن استانداری مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

سرهنگ پاسدار محمد امیری‌مقدم اضافه کرد: دشمنان ما به قصد نابودی انقلاب اسلامی جنگ 8 ساله را به ما تحمیل کردند و طبق محاسبات خود قصد داشتند در چند ماه کشور ما را تصرف و تجزیه کنند. اما مجاهدت مردم و نیروهای نظامی ما در پرتو هدایت امام‌خمینی (ره) همه محاسبات آنها را به هم زد و امروز تجربیات جنگی که به ما تحمیل کردند، به استوانه قدرت ما تبدیل شده است.

وی ادامه داد: روزگاری دشمنان ما بر دیوارهای خرمشهر نوشتند که آمده‌ایم تا بمانیم، اما امروز همه آنها از صحنه روزگار محو شده‌اند و این ملت قهرمان و نظام جمهوری اسلامی ایران است که ماندگار شده و قوی‌تر از گذشته به مسیر خود ادامه می‌دهد. چرا که ما فقط تهدیدهای جنگ را ندیدیم و با درس گرفتن از آن فرصت‌های بزرگ ایجاد کردیم.

امیری‌مقدم با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد فتنه‌های جدید در کشور یادآور شد: هر فتنه‌ای بدون عقبه فرهنگی و فکری راه به جایی نمی‌برد و به همین خاطر دشمن تلاش می‌کند از طریق فضای مجازی اذهان جوانان ما را مسموم کرده و آنها را به نیروهای پیاده‌نظام خود تبدیل کند که برای شکست در این جبهه رسانه‌ها باید با تمام توان پای کار بیایند.

وی همچنین از برگزاری رژه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: این رژه فردا ساعت 7 صبح در محل قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین به دو صورت پیاده و موتوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار