استاندار آذربایجان غربی مطرح کرد؛

اثبات وفاداری مردم آذربایجان غربی به انقلاب اسلامی با تقدیم ۱۲ هزار شهید

«معتمدیان» گفت: مردم آذربایجان غربی در تامین امنیت کشور در دوره‌های مختلف نقش بی بدیل داشته و در دفاع مقدس و مقابله با ضدانقلاب، ۱۲ هزار شهید تقدیم میهن اسلامی کرده‌اند.
کد خبر: ۵۴۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶ - 21September 2022

تقدیم 12 هزار شهید از آذربایجان غربی برای دفاع از کشور

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، «محمدصادق معتمدیان» استاندار آذربایجان غربی امروز در آیین بزرگداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس که در حسینیه اعظم ثارالله (ع) در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان غربی از استان‌هایی است که از روز‌های آغازین انقلاب اسلامی درگیر مقابله با فتنه‌های مختلف در منطقه بوده، اما علیرغم تمامی توطئه‌های استکبار جهانی، امروز با اقتدار نیرو‌های مسلح، آذربایجان غربی از امن‌ترین استان‌های کشور است.

معتمدیان افزود: مردم آذربایجان غربی در تامین امنیت کشور در دوره‌های مختلف نقش بی بدیل داشته و در دفاع مقدس و مقابله با ضدانقلاب، ۱۲ هزار شهید تقدیم میهن اسلامی کرده اند.

استاندار آذربایجان غربی به دستاورد‌های هشت سال دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: مردم آذربایجان غربی در طول دفاع مقدس در دیگر استان‌های درگیر جنگ نیز حضور یافته و تقدیم شهدایی از اقوام، مذاهب و اقشار مختلف، نشان از عشق این مردم به انقلاب اسلامی است.

معتمدیان همچنین با یادآوری نقش آذربایجان غربی در برقراری امنیت پایدار در منطقه و در مبازره با عناصر تکفیری، خاطرنشان کرد: رزمندگان آذربایجان غربی در تحولات امنیتی منطقه بخصوص در عراق و سوریه نقش آفرینی کرده و امروز جمهوری اسلامی ایران به یکی از امن‌ترین کشور‌های منطقه تبدیل شده و در امنیت همسایگان خود نیز تاثیر مثبت دارد.

وی در ادامه به افتخار میزبانی آذربایجان غربی از زائران اربعین برای اولین بار اشاره کرده و افزود: نیرو‌های مسلح استان در تامین امنیت زوار و خلق حماسه اربعینی در آذربایجان غربی نقش آفرینی کرده و امنیت پایدار را در منطقه برقرار ساختند.

استاندار آذربایجان غربی تاثیرات بازگشایی مرز تمرچین در ایجاد تحول فرهنگی و انسجام بین اقوام و مذاهب منطقه را نیز یادآوری کرده و ادامه داد: میزبانی خودجوش مردم از زائران اربعین، جلوه‌هایی زیبا از همدلی را در استان ارائه کرده و از امروز باید با هم اندیشی بزرگان، تلاش شود زیرساخت‌ها را در شأن زوار اباعبدالله الحسین (ع) توسعه دهیم.

معتمدیان در پایان با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی جهت تجلیل و قدردانی از ایثارگران استان، افزود: تمامی دستگاه‌های دولتی مکلف به تجلیل شایسته از ایثارگران و خانواده‌های معزز آن‌ها و همچنین آماده سازی زیرساخت‌ها برای معرفی یادمان‌های دفاع مقدس و شهدای استان هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها