در مراسم رژه نیروهای مسلح؛

سرلشکر باقری: تغییر مرز‌های منطقه را برنمی‌تابیم/ خطای محاسباتی دشمنان با پاسخی قاطع و ویرانگر مواجه می‌شود

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه حضور صهیونیست‌ها مخل امنیت منطقه است، گفت: تغییر مرز‌های منطقه را تحمل نمی‌کنیم و در برابر آن ساکت نخواهیم نشست.
کد خبر: ۵۴۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ - 22September 2022

سرلشکر باقری: تغییر مرز‌های منطقه را برنمی‌تابیم/ خطای محاسباتی دشمنان با پاسخی قاطع و ویرانگر مواجه می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم رژه نیرو‌های مسلح که در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: امنیت امروز کشور را مرهون حماسه مقاومت، ایستادگی و شهادت‌طلبی فرزندان این ملت هستیم.

سردار باقری دفاع مقدس را سرآغاز حیات جدید ملت ایران در تاریخ کشور و عاملی برای تاریخ‌سازی و نقش‌آفرینی در تغییر معادلات و هندسه قدرت جهانی دانست و افزود: هرچه زمان می‌گذرد، این تأثیرگذاری بیش از پیش نمایان می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دفاع مقدس را صحنه بروز شایستگی‌ها و فضیلت‌های ملت ایران برشمرد و عنوان کرد: با وجود تهاجم دشمنان و پشتیبانی استکبار جهانی، بحمدالله ملت عزیز ایران در دفاع مقدس، سربلند شد.

وی تأکید کرد: دفاع مقدس به همگان اثبات کرد که برای زندگی عزتمندانه و برخورداری از امنیت، آسایش و پیشرفت باید قوی و قدرتمند بود و ایستادگی و مقاومت کرد.

سرلشکر باقری گفت: نیرو‌های مسلح ما این درس بزرگ را به خوبی آموختند که تنها با قدرت متکی به ملت و اتکا به قدرت لایزال الهی و با ایستادگی و مقاومت امکان دست یافتن به اهداف بلندمان را خواهیم داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: ملت ایران در طول تاریخ اثبات کرده است که ملتی صلح‌طلب، مسالمت‌جو، اهل دوستی و روابط مسالمت‌آمیز و همکاری با کشور‌های همسایه منطقه و جهان است.

وی تصریح کرد: قدرت نظامی ما صرفاً برای دفاع از کشور و منافع ملی‌مان در برابر مستکبران و تهدیدگران است؛ البته این قدرت در هنگام مواجهه با برخی از کشور‌های همسایه و دوست‌مان و بنابر درخواست آن‌ها برای کمک در مقابله با تروریست‌ها به کمک آن‌ها شتافت و توانست امنیت را برای این کشور‌ها و منطقه به ارمغان بیاورد.

سردار باقری ادامه داد: امروز زمین، هوا، دریا، فضا و جای جای میدان‌های اجرای مأموریت‌های نیرو‌های مسلح، فوران قدرت جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد؛ قدرتی که ملت ایران در سایه آن ضمن برخورداری از امنیت، اقتدار و بالندگی که توانسته از دشمنان را زمین‌گیر کند، بر خود می‌بالد؛ این قدرت بازدارندگی پایداری را ایجاد کرده که زمینه پیشرفت همه‌جانبه کشور و پشتیبانی از کشور‌های دوست را فراهم کرده است؛ این امنیت و اقتدار را مرحوم حماسه و مقاومت، ایستادگی و شهادت‌طلبی فرزندان ملت در عرصه‌های مقابله با دشمنان و بالاتر از همه در دوران دفاع مقدس هستیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه به روح یکایک شهیدان گرانقدر دفاع مقدس و شهدای جبهه مقاومت در مبارزه با تروریسم تکفیری در منطقه درود می‌فرستیم، افزود: دفاع مقدس در کنار تمام تخریب‌ها و آسیب‌هایش به همراه خود اعتماد به نفس و خودباوری و خود اتکایی را برای ملت بزرگ ما و نیرو‌های مسلح به ارمغان آورد و عبارت معنادار «ما می‌توانیم» و «ما توانستیم» را به شعار تحقق‌یافته ملت و نیرو‌های مسلح ما تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: ابتکارات عملیاتی آن دوران نورانی هنوز به عنوان آموزه‌های ارزشمند در مراکز علمی و آموزشی ما در حال تدریس است و خلاقیت‌های فنی و صنعتی آن دوران در عرصه‌های گوناگون موشکی، پهپادی، دریایی، جنگ الکترونیکی و ده‌ها رشته دیگر، ایران را جزو سرآمدان منطقه و حتی در زمره برترین‌های جهان قرار داده است.

سرلشکر باقری گفت: فتح خرمشهر هنگامی به خوبی درک می‌شود که تهاجم همه‌جانبه و سریع و پیشرفت عمیق دشمن در میهن اسلامی و بروز شکست و ناکامی ابتدای جنگ کاملاً تصویر و درک شود و آنگاه است که معجزه تبدیل آن شکست‌ها به عملیات‌های پیروز و نهایتاً فتح خرمشهر در دوره کوتاه یک ساله دیده شود و تجربه فتح خرمشهر در صورت بهره‌گیری از آن تجربیات قابل تکرار خواهد بود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه با اشاره به مناقشات موجود میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان تأکید کرد: ما همان‌گونه که بار‌ها اعلام کرده‌ایم، تغییرات در مرز‌های کشور‌های منطقه و وضعیت و واقعیات ژئوپولتیکی منطقه را تحمل نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: به دو کشور همسایه‌مان آذربایجان و ارمنستان توصیه داریم که مشکلات خود را از راه‌های مسالمت‌آمیز و گفت‌وگو حل کنند و وقوع درگیری و تغییر مرز‌ها به زور و درگیری و جنگ را برنمی‌تابیم و در مقابل آن ساکت نمی‌نشینیم.

سردار باقری گفت: از کشور‌های همسایه‌مان در حاشیه جنوبی خلیج‌ فارس هم انتظار داریم که مراقب شیطنت‌ها و فتنه‌انگیزی‌های رژیم صهیونیستی باشند؛ زیرا حضور صهیونیست‌ها در کشور‌ها و آب‌های خلیج فارس نامشروع و مخل امنیت و آرامش منطقه است؛ البته ما با رصد و اشراف کامل اطلاعاتی، تمامی رفتار‌ها و حرکات آن‌ها را زیر نظر داریم و چنانچه توطئه و تهدیدی علیه خود را احساس کنیم با قاطعیت هم با عناصر رژیم صهیونیستی و هم با حامیان آن‌ها به‌طور توأم مقابله و برخورد خواهیم کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین تأکید کرد: راهبرد اخراج آمریکا از منطقه و همچنین نابودی تروریست‌های اجیر شده و حتی تشکیل شده توسط آمریکا و اذناب آنها، امری تخلف‌ناپذیر است و بایستی اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه ما خواستار منطقه‌ای عاری از تهدید، آرام و مملو از دوستی و همکاری در غرب آسیا هستیم، افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی تهدیدات این منطقه هستند و امیدواریم که ان‌شاءالله با توسعه همکاری‌ها بین کشور‌های منطقه و روشن‌بینی ملت‌های همسایه‌مان، آینده‌ای بدون چنین تجاوزگرانی را در منطقه تجربه کنیم.

سرلشکر باقری اضافه کرد: امروز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهی انتظامی کشور، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و بسیج مقتدر و دریادل عزیزمان، تحت الطاف خداوند متعال و تحت تدابیر و فرامین فرماندهی معظم کل قوا، متحد و یکپارچه در صف واحد با وحدت تمام‌عیار با همدلی و هم‌افزایی و برادری، برای رویارویی با هرگونه تهدید و خیال شوم از سوی دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در میدان هستند و در صورت خطای محاسباتی دشمنان، پاسخ‌های قاطع، ویرانگر و پشیمان‌کننده‌ای به آنان خواهند داد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار داشت: نیرو‌های مسلح به پشتوانه ماهیت مردمی و انقلابی خود، همواره در صحنه نیاز‌های کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران، حضور افتخارآمیز، پیشگام و گره‌گشا داشته و خواهند داشت. نیرو‌های مسلح در هنگام بروز بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، بیماری کرونا و مانند آن و همچنین در عرصه سازندگی، عمران، پیشرفت و آبادانی کشور در کنار مردم و همراه مردم عزیزمان بوده و هستند.

وی گفت: به ملت عظیم‌الشأن ایران و فرمانده معظم کل قوا اطمینان می‌دهیم در دفاع از اسلام عزیز، انقلاب اسلامی، نظام مقدس و مردم شریف‌مان در تولید قدرت و بازدارندگی دفاعی هیچ‌گاه به وضع موجود قانع نیستیم و راهبرد قدرت‌افزایی حداکثری توأم با پشتیبانی، هوشمندی و برخوردار از مزیت برتری و پیروزی اطمینان‌بخش برابر تهدیدات دشمنان را در دستور کار داریم و مشق روز خود می‌دانیم.

سردار باقری در ادامه عنوان کرد: این واقعیتی است که هنوز بخش عمده‌ای از توانمندی‌های نظامی نیرو‌های مسلح‌مان به نمایش گذارده نشده و مخفی مانده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: به فضل الهی با دیپلماسی فعال دفاعی، خواهیم توانست روابط گرمی را با نیرو‌های مسلح کشور‌های دوست برقرار کرده و توسعه دهیم. مجموعه فرماندهان نیرو‌های مسلح با تمام توان در جهت بهبود و ارتقاء وضعیت معیشتی نیرو‌های مسلح در تلاش هستند و با کمک دولت و مجلس محترم ان‌شاءالله نتایج مناسب و راهگشایی نیز حاصل خواهد شد.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: در پایان از همت و مجاهدت یکایک سازمان‌ها و نیرو‌های شرکت‌کننده در این رژه بزرگ، شکوهمند و معنادار، چه در تهران و چه رژه دریایی عظیم‌مان در بندرعباس و چه رژه در سایر مراکز کشور، صمیمانه قدردانی و سپاسگزاری می‌کنم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها