مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان تربت حیدریه خبر داد؛

اجرای ۵۰۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در تربت حیدریه

«باقرزاده» از برگزاری مراسم عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با امام جمعه، کمک‌های مومنانه ویژه مناطق محروم، ارائه خدمات درمانی رایگان به اهالی روستاها و مناطق محروم و سطح شهر، اجرای تئاترهای خیابانی در بوستان‌های شهر تربت حیدریه، برگزاری یادواره شهدا و برگزاری ویژه‌برنامه آبروی محله چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۵۴۶۷۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ - 22September 2022

«مهدی باقرزاده» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تربت حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس درباره ضرورت گرامیداشت این هفته اظهار داشت: گرامیداشت این ایام درست همانند زنده نگه داشتن واقعه کربلاست که توسط اهل‌بیت امام حسین (ع) و بعد از این واقعه صورت گرفت.

وی افزود: اگر اهل‌بیت آن امام همام در آن واقعه نمی‌بودند قطعاً دستاوردهای قیام عاشورا فراگیر نمی‌شد. با نقش‌آفرینی امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) در تبیین زوایای مختلف این واقعه، بعد از گذشت قریب به ۱۴ قرن از حادثه عاشورا، نهضت اباعبدالله‌الحسین (ع) زنده و پویاست.

باقرزاده در ادامه با اشاره به اینکه ایران در دوران دفاع مقدس؛ به دنبال فتح سرزمین یا قدرت‌طلبی نبود، تأکید کرد: در تهاجمی که ارتش بعث عراق به نمایندگی از دنیای استکبار به ایران داشت مردم کشورمان در برابر این تهاجم که ارزش‌ها و اعتقادات آن‌ها هدف قرار گرفته بود مقاومت و ایستادگی کردند؛ به همین جهت چنین دفاعی مقدس است.

این پیشکسوت دفاع مقدس گفت: بر ما و همه کسانی که از غافله شهدا جامانده‌اند، واجب است که نسبت به نشر فرهنگ و مفاهیم مرتبط با دوران دفاع مقدس که آگاهی نسل جوان را با این حماسه به‌همراه خواهد داشت تلاش کنیم که همین اقدام حضور در عرصه جهاد تبیین به‌شمار می‌رود.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس در شهرستان تربت حیدریه اشاره کرد و بیان داشت: دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان تربت حیدریه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده نزدیک به ۵۰۰ برنامه را از مرکز شهرستان تا آخرین نقطه روستائی ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس پیش‌بینی کرده است.

مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تربت حیدریه یادآور شد: تکریم سه‌هزار و ۲۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت و عطرافشانی مزار شهدا از جمله برنامه‌های شاخص شهرستان در هفته دفاع مقدس است.

باقرزاده در پایان گفت: دیدار با امام جمعه، شرکت در مراسم عبادی و سیاسی نمازجمعه، کمک‌های مومنانه ویژه مناطق محروم، ارائه خدمات درمانی رایگان به اهالی روستاها و مناطق محروم و سطح شهر، اجرای تئاترهای خیابانی در بوستان‌های سطح شهر تربت حیدریه، برگزاری یادواره شهدا و برگزاری ویژه‌برنامه آبروی محله از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه بزرگداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها