جانشین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) تأکید کرد؛

لزوم تبیین حقایق دفاع مقدس برای نسل جوان

سرلشکر حسنی سعدی گفت: امروز برای نسل جوان باید حقایق هشت سال دفاع مقدس بدون هیچ‌گونه اعمال سلیقه‌ای مطرح شود.
کد خبر: ۵۴۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶ - 22September 2022

سرلشکر حسنی سعدیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «حسین حسنی سعدی» جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) امروز (پنجشنبه) در آیین افتتاحیه نمایشگاه اسناد مدارک و پژوهش‌های دفاع مقدس در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس آجا) با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای جمع‌آوری و تدوین اسناد و پژوهش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: فداکاری‌ها و ایثارگری‌های ارتش در دوران دفاع مقدس بسیار قابل توجه است و ضرورت دارد که این واقعیات به نسل‌های آینده انتقال یابد.

سرلشکر حسنی سعدی افزود: مجموعه‌ای متشکل از ۷۰ نفر از پیشکسوتان ارتش در دوران دفاع مقدس کتابی ۱۰ جلدی در خصوص نقش ارتش قبل از پیروزی انقلاب و در دوران پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس با اسناد و مدارک معتبر تدوین کرده‌اند که می‌تواند در بیان حقایق جنگ و دفاع مقدس بسیار مفید باشد.

وی عنوان کرد: دانشجویان دافوس در راستای مطالعات هشت سال دفاع مقدس باید در هرماه تحصیل خود یک سال جنگ را مورد بررسی قرار دهند و ابهاماتی را که در این‌خصوص وجود دارد با پرسش و پاسخ و انجام پژوهش و تحقیق مرتفع سازند.

جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) گفت: امروز برای نسل جوان باید حقایق هشت سال دفاع مقدس بدون هیچ‌گونه اعمال سلیقه‌ای مطرح شود و بهترین و مقدس‌ترین مکان که می‌تواند حقایق جنگ را بازگو کند، دافوس است.

امیر سرتیپ «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش نیز در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس با تأکید بر ضرورت انتقال حقایق جنگ به نسل جوان گفت: وجود شکاف و فاصله نسلی، باعث شده که نسل جوان از حقایق دفاع مقدس فاصله بگیرند و این تکلیفی مضاعف بر عهده ما است که این حقایق و واقعیات را با اسناد و مدارک بیان کنیم.

امیر ولی‌وند با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در دافوس آجا در حوزه دفاع مقدس گفت: ما در دافوس در حوزه دفاع مقدس کار علمی و مطالعات و پژوهش‌های دقیق را در دستور کار خود داریم و هرگز دچار اعمال سلیقه و داستان‌سرایی از دفاع مقدس نیستیم؛ بلکه به دنبال روشنگری مبتنی بر واقعیات هستیم.

در پایان این مراسم، نمایشگاه اسناد، مدارک و پژوهش‌های دفاع مقدس با حضور امیر سرلشکر حسنی سعدی جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) افتتاح شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار