هشدار سفیر فلسطین به لندن بخاطر انتقال احتمالی سفارت انگلیس از تل‌آویو به قدس

سفیر فلسطین در لندن به دولت انگلیس هشدار داد که هرگونه تصمیم برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس نقض شدید قوانین بین‌المللی است.
کد خبر: ۵۴۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ - 23September 2022

هشدار سفیر فلسطین به لندن بخاطر انتقال احتمالی سفارت انگلیس از تل‌آویو به قدسبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، پایگاه خبری ارم نیوز امارات امروز (جمعه) به نقل از «حسام زملط» سفیر فلسطین در انگلیس اضافه کرد که بسیار تأسف‌آور است که «لیز تراس» نخست‌ وزیر انگلیس در اولین حضور خود در سازمان ملل با وعده بازنگری در محل سفارت بریتانیا در سرزمین‌های اشغالی نقض قوانین بین‌المللی را متعهد شد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت که هر گونه جا به جایی سفارت در سرزمین‌های اشغالی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و مسئولیت‌های تاریخی آن بر عهده انگلیس خواهد بود.

این دیپلمات فلسطینی هشدار داد که انتقال سفارت از «تل‌آویو» به قدس راه حل تشکیل دو کشور را تضعیف می‌کند و به وضعیت شکننده در قدس و سایر سرزمین‌های اشغالی دامن می‌زند.

زملط بیان کرد که چنین وعده ای، غیراخلاقی، غیرقانونی و غیرمسئولانه است.

دولت انگلیس روز چهارشنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که «لیز تراس» نخست‌وزیر این کشور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در دیدار با «یائیر لاپید» همتای اسرائیلی خود از قصد لندن برای بازنگری در مقر کنونی سفارت انگلیس در سرزمین‌های اشغالی» سخن گفت.

لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز دیروز پنجشنبه در توییتر نوشت: از «لیز تراس» دوست عزیزم، نخست وزیر انگلیس که اعلام کرد نظرش درباره انتقال سفارت این کشور به قدس مثبت است، تشکر می‌کنم.

به نوشته ارم نیوز چنانچه «تراس» به برنامه خود عمل کند راه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا را دنبال خواهد کرد که در سال ۲۰۱۸ در اقدامی بحث برانگیز تصمیم به انتقال سفارت کشورش از «تل‌آویو» به قدس کرد.

در آن روز ترامپ در اقدامی بی‌سابقه قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت که خشم فلسطینی‌ها و سایر مسلمانان جهان را برانگیخت.

اکثریت قریب به اتفاق کشور‌ها از انتقال سفارت‌های خود از «تل آویو» به قدس خودداری کرده‌اند، زیرا آن‌ها اشغال بخش شرقی شهر قدس توسط رژیم اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند و غیر قانونی می‌دانند.

رژیم جنایتکار اسرائیل در سال ۱۹۶۷ قدس شرقی و کرانه باختری را اشغال و سپس اعلام کرد که بخش شرقی شهر قدس را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کرده است، تصمیمی که توسط اکثریت جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها