مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

تنها راه گذر از فتنه‌گری دشمن، جهاد تبیین است

سردار «کوشکی» گفت: جهاد تبیین تنها راه گذر از فتنه و بحران کنونی است و تا می‌توانید به مردم امید بدهید و دستاوردهای نظام و پیشرفتهای کشور را یادآوری کنید و در این راه اسیر شایعات نشوید و رودروایسی و ترس را هم کنار بگذارید.
کد خبر: ۵۴۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵ - 23September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه تنها با جهاد تبیین در فضای مجازی و حقیقی می‌توان از این شرایط گذر کرد، اظهار داشت: تا می‌توانید به مردم امید بدهید و دستاوردهای نظام و پیشرفتهای کشور را یادآوری کنید و در این راه اسیر شایعات نشوید و رودروایسی و ترس را هم کنار بگذارید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ابتدا با تبریک هفته دفاع مقدس عنوان کرد: دفاع مقدس قله پرافتخار کشور است و این چنین پیروزی با عظمتی در چند سده اخیر نظیر نداشته است.

سردار کوشکی خاطرنشان کرد: اگر انقلاب اسلامی ایران امروز همچنان پایدار و مقاوم است و در جهان ایران را به عنوان کشوری مستقل می‌شناسند به واسطه و به برکت همین پایمردیها و ایثار شهدا و رزمندگان ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی است.

مدیرکل حفظ آثار فارس رهبری امام خمینی(ره)، به میدان آمدن مردمی که به ندای امام امت لبیک گفتند و توکل به خدا و نهراسیدن از دشمن و صحنه را خالی نکردن را سه عنصر اساسی و پیروزی‌بخش ما در دفاع مقدس برشمرد و افزود: جنگی که می‌رفت کشور ما را نابود کند به فرصت تبدیل شد و به فرموده امام راحل ما در دفاع مقدس انقلابمان را به دنیا صادر کردیم.

وی حفظ ایران و معنویت را از جمله دیگر انگیزه‌های رزمندگان ما برای دفاع از میهن برشمرد و گفت: پایبندی به نماز شب، ایثار، اطاعت، احترام از دیگر دلایل پایمردی شهدا بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: استان فارس مهد 15 هزار شهید گرانقدر ، 276 هزار ایثارگر، 42 هزار جانباز و 2200 آزاده بوده و استانی شاخص و پیشتاز در عرصه دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: قرار بود صدام ملعون ظرف یک هفته در تهران باشد اما ابتدا ارتش با شرافت ما  وارد میدان شد و در همان روز اول جنگ، نیروی دریایی ارتش عراق را نابود کرد و در عملیات کمان در روز دوم نیز نیروی هوایی ما نفس نیروهای نظامی بعثی را گرفت و کم کم سپاه و بسیج و جهاد و نیروی انتظامی به عنوان لشکریان الهی در کنار هم قرار گرفتند و توانستیم دشمن را سر جای خود بنشانیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس که خود از فاتحین خرمشهر است با برشمردن اهداف صدام ملعون از حمله به ایران اشاره کرد: نقشه‌ای که از دشمن در عملیات والفجر 10 در ماووت عراق به دست آمد نشان داد که دشمن بعثی با حمایت غرب و شرق می‌خواست کشور ما را به 5 کشور تبدیل کند و هدف دیگر دشمن نیز این بود که عراق با تصرف بخش‌هایی از جنوب کشور به ویژه خوزستان و ضمیمه کردن آن به خاک خود به خلیج فارس و تنگه هرمز دسترسی پیدا کند.

وی افزود: نابودی نهال نوپای انقلاب، حاکمیت بر اروند رود، تصرف جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی از دیگر اهداف دشمن بود  که نتوانست به هیچکدامش دست بیابد.

سردار کوشکی افزود: اگر امروز با وجود تحریمها و فشارها پیشرفتهای زیادی کرده‌ایم و اگر راه کربلا باز شده و اربعین حسینی با حضور 20 میلیون نفر از هشتاد کشور در امنیت کامل برگزار می‌شوذ مرهون خون پاک شهدا است.

وی در ادامه با اشاره به ناآرامیهای اخیر در کشور گفت: این بار اولی نیست که با چنین فتنه‌گری و اغتشاشاتی مواجه هستیم و دشمن از ابتدا چه با قائله‌های تجزیه طلبانه و حرکتهای کور تروریستی گروهکهای معاند در سالهای اول انقلاب، سپس با تحمیل جنگ تحمیلی به ما و پس از آن با بروز فتنه در سالهای 78 و 88 و 98 همواره دنبال نابودی انقلاب بوده اما اغتشاشات اخیر همچون کف‌های بر آمده روی آب با همت مردم و نیروهای مومن در صحنه اعم از انتظامی و نظامی و بسیجی کنار خواهد رفت چون قوام انقلاب را خداوند بیمه و تضمین کرده است.

سردار کوشکی تشریح کرد: دشمن از جنگ نظامی مایوس شده و به جنگ غیرمستقیم، شهری و امنیتی روی آورده و ناآرام سازی شهرها و ساختن چهره نا امن و ناآرام از ایران به کمک برخی عناصر جیره خور و با تحریک برخی اراذل و اوباش سیاسی و برخی چهره‌های مشهور هنری بخشی از پروژه دشمن است.

وی افزود: آشوبگران به دنبال ترویج ابتذال هستند و زخم خورده از دین خدا بوده و  اصلا دنبال مطالبه‌گری نیستند بلکه همانند داعش فقط دنبال جنایت و آتش زدن و نابودی و تخریب هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما هنوز داریم در خیابانها شهید تشییع می‌کنیم و حماسه دفاع از این نظام و میهن و امنیت همچنان زنده است خاطرنشان کرد: نیروهای ما از میدان مقابله با ضد انقلاب پیروز بیرون آمدند و اکنون نیز با اغتشاشگران با مدارا و ظرافت برخورد می‌کنند و اگر می‌بینید در خیابانها به جوان بسیجی و پلیس و نیروهای امنیتی ما حمله می‌شود به خاطر این است که هنوز اقتدار نظام و نیروی مردمی ما هنوز به میدان نیامده وگرنه به این عناصر وحشی و بی حیا که به نیروهای پلیس حمله می‌کنند مجال نخواهد داد.

در ادامه سردار کوشکی گفت: رسم دشمن بدعهدی است و دشمن دنبال نابودی ایران است و با ایرانی مخالف است و با 340 شبکه فارسی زبان مرتب بر این آتش می دمد و علاوه بر این در فضای مجازی هم دشمن دنبال تربیت، ساماندهی و هدایت نیروهای خود برای مقابله با جبهه انقلاب اسلامی است.

وی در پایان تاکید کرد: در این شرایط با جهاد تبیین در فضای مجازی و حقیقی باید از خانواده و جمع‌های کوچک و ادارات شروع کنید و امید بدهید و بگویید که کجا بودیم و به کجا رسیدیم، پیشرفتها را بگویید و دشمن را  بشناسانید و در این مسیر اسیر شایعان و شبهات نشوید و ترس و رودربایسی را کنار بگذارید.

کوشکی با اشاره به اینکه کار شایعه این است که مومن و غیر مومن را با هم درگیر کند و ذهن هردو را به خود مشغول سازد گفت: اینهایی که در فضای مجازی و خیابان به انقلاب می‌تازند منافقان جدید هستند و سربازان این نظام نیز نباید این فضا را به دشمن بسپارند و در فضای مجازی باید زنده و پویا و اثرگذار  مصداق«الَّذِينَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» بوده  و در کنار آن باید دستگاه قضایی هم با اغتشاشگران برخورد کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار