عباس: در تمام روابط خود با اسرائیل تجدیدنظر می‌کنیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که اسرائیل چاره دیگری برای این تشکیلات باقی نگذاشته و در کل روابط با اسرائیل تجدیدنظر خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶ - 23September 2022

عباس: در تمام روابط خود با اسرائیل تجدیدنظر می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه گفت که رژیم صهیونیستی در تلاش برای نابودی راه حل دو دولت بوده و در نتیجه شریک اسرائیلی که امکان گفت‌وگو با آن وجود داشته باشد، نیست.

وی که در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، افزود: «اسرائیل برای اشغال سرزمین‌هایمان، کارزاری دیوانه‌وار به راه انداخته و ارتش و شهرک‌نشینان تروریست را آزاد رها کرده است».

عباس اضافه کرد: «رژیم صهیونیستی فلسطینیان را مجبور می‌کند که خانه‌هایشان را ویران کرده یا بهای تخریب خانه‌هایشان را بپردازند».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «رابطه ما با اسرائیل بر این اساس خواهد بود که آن‌ها نیروی اشغالگر بوده و ما ملتی تحت اشغال هستیم».

وی ادامه داد: «اسرائیل اجازه تشکیل سازمان‌های تروریستی را داده که سران آن اعضای کنست هستند».

عباس گفت: «خواستار آن هستیم که سازمان‌های تروریستی اسرائیلی که فلسطینیان را هدف قرار می‌دهند به عنوان سازمان تروریستی معرفی شوند».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «شیرین ابوعاقله (خبرنگار الجزیره) با گلوله تک تیرانداز اسرائیلی کشته شد و این بدان معناست که از روی عمد این خبرنگار هدف قرار گرفته شده است».

وی اضافه کرد: «ابوعاقله دارای تابعیت آمریکایی بوده و از آمریکا دعوت می‌کنم که قاتلانش را تحت پیگرد قرار دهد».

عباس گفت: «اسرائیل مانع از برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی فلسطینیان شده و به شهروندان قدس اجازه شرکت در این انتخابات را نمی‌دهد».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: «اسرائیل قوانین نژادپرستانه‌ای را وضع می‌کند و از پاسخگویی نیز فرار می‌کند».

وی گفت که رژیم صهیونیستی به سازمان‌های حقوق بشری مستقل فلسطینی در برابر دیدگان تمام جهان تجاوز می‌کند.

عباس اضافه کرد: «اسرائیل از زمان پیدایش علیه ملت فلسطینی به جنایت پرداخته و ۵۲۴ روستای فلسطینی را ویران کرده و ۹۵۰ هزار فلسطینی را آواره کرده است».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: «اسرائیل در سال ۱۹۴۸ و هنگام تاسیسش، بیش از ۵۰ قتل عام مرتکب شد که به تعدادی از آن‌ها نیز اعتراف کرده است».

وی گفت: «آخرین کشتار اسرائیلی‌ها حمله موشکی به غزه بوده که طی آن ۶۷ کودک در بمباران‌های اسرائیل کشته شدند».

عباس افزود: «از اسرائیل می‌خواهیم که مسئولیت خود در ارتکاب کشتار و ویرانی روستا‌ها و آواره کردن ساکنان این روستا‌ها از سال ۱۹۴۸ را بپذیرد».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «به دادگاه جنایی بین‌المللی مراجعه خواهیم کرد تا اسرائیل مسئولیت جنایت‌ها و سیاست‌هایش را متحمل شود».

وی گفت: «این را قبول نخواهیم کرد که فقط ما به توافق‌ها با اسرائیل که نقض می‌شود احترام بگذاریم».

عباس افزود: «این حق ماست که به دنبال ابزار‌های دیگری برای دستیابی به حق و حقوق‌مان و رسیدن به صلح باشیم».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «اسرائیل چاره دیگری برای ما باقی نگذاشته جز اینکه در کل روابط موجود با آن تجدیدنظر کنیم».

وی گفت: «شورای امنیت سازمان ملل صد‌ها قطعنامه در خصوص فلسطین صادر کرده که از جمله ۹۷ قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل صادر شده که هرگز اجرایی نشده‌اند».

عباس اضافه کرد: «دولت فلسطین رویه‌هایی را برای پیوستن به سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان هوانوردی و بهداشت جهانی آغاز خواهد کرد».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «اگر مانع تراشی در راستای پیوستن کامل ما به سازمان ملل ادامه یابد، ضروری خواهد شد که به مجمع عمومی سازمان ملل مراجعه کنیم».

وی افزود: «جامعه بین‌المللی در پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و حمایت از ملت فلسطین شکست خورد».

عباس گفت: «به سوی سلاح، خشونت و تروریسم نخواهیم رفت، اما از شما می‌خواهیم که از ملت‌مان حمایت کنید».

وی اضافه کرد: «آمریکا حمایت نامحدودی از اسرائیل می‌کند و آن را از بازخواست دور نگه داشته است. از آمریکا، انگلیس و اسرائیل می‌خواهیم که به طور رسمی مسئولیت خود در ارتکاب جرم علیه ملت فلسطین را برسمیت بشناسند».

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها