یادداشت/ منصور طیوری

دفاع مقدس تکرار حماسه عاشورا و تجلی شهادت است

دفاع مقدس تکرار حماسه عاشورا و تجلی شهادت است و انقلاب ما به برکت همین دفاع مقدس تا نهانی‌ترین قلب‌های آزادی خواهان جهان صادر شد و پایه‌های سست ظلم جهانی را متزلزل کرد.
کد خبر: ۵۴۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸ - 24September 2022

گروه استان‌ها دفاع‌پرس ـ منصور طیوری‌ استاد دانشگاه؛ روایت دفاع مقدس روایتی است از نخل‌های سوخته و بی‌سر، اما ایستاده و مقاوم. روایتی است از دشت‌هایی که لاله‌های آن با خون شهیدان سرخ شدند.

روایتی از رنج ها، زخم‌ها و اسارت‌ها. روایتی از مجموعه مجاهدت‌ها، حماسه‌ها و جوانمردی‌های رزمندگانی که در طول ۲۸۸۷ روز در مقابل تجاوز استکبار جهانی و رژیم بعثی عراق در راه دفاع از اسلام و قرآن و ناموس و شرف و وطن و ارزش‌های اسلامی با شهادت ماوا گرفتند و عزت یافتند، اما لحظه‌ای پرچم عزت و و شرافت و غیرتشان را بر زمین ننهادند.

روایت دفاع مقدس، روایت ایستادگی و دلاوری و فداکاری ملت شریف ایران درمقابل یک دنیا ناجوانمردی و در مقابل شقی‌ترین مردمان زمان، دشمنانی که بر استقلال و عزت ملت ایران تاب نیاوردند و باهر چه در توان داشتند، دیو صفتانه به حریم ایران اسلامی که شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی رضوان الله تعالی علیه به درستی آن را حرم نامید یورش بردند.

اما خدا نخواست، خدا نخواست که فکر پلید دشمنان که بر مدار تجزیه ایران اسلامی و خفه کردن صدای عدالت و عزت خواهی می‌چرخید و (هنوز هم می‌چرخد) عملی شود وخدا نخواهد خواست که خطه‌ای که در آن خون شهیدان جاری و به رنج جانبازان و استقامت آزادگان مزین است مبتلا به حکومت دژخیمان شیطان صفت شود؛ و انقلاب ما به برکت همین دفاع مقدس تا نهانی‌ترین قلب‌های آزادی خواهان جهان صادر شد و پایه‌های سست ظلم جهانی را متزلزل کرد و این مسیر متعالی در جهت تبدیل شدن به تمدن نوین اسلامی با زخم خوردن‌ها از پای نخواد افتاد.

پس به تعبیر رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) وجود سه عنصر قدرت جوشان انقلاب و رهبری حضرت امام (ره) و خصوصیات فاخر و برجسته ملت سرافراز ایران تهدید قطعی بزرگ را تبدیل به فرصت بزرگ نمود و نظام سلطه در جلوگیری از انتقال پیام ملت ایران که در سرلوحه آن نهراسیدن از آمریکا و مقاومت در مقابل ظلم و تبعیض بود، شکست خورد.

در واقع نظام امپریالیسم جهانی نه تنها نتوانست باب گشوده شده مقاومت را با تحمیل جنگ به ملت رشید ایران ببندد بلکه با بیدار شدن سایر ملت‌ها و شکل گرفتن نهضت‌های آزادی خواهی، تمام ملت‌های ستمدیده و مظلوم جهان در کنار جمهوری اسلامی ایران یک صدا شدند؛ و در پایان باید گفت که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی که تجربه هشت سال دفاع مقدس، پوزه آنان را به خاک مالید، تا این زمان هرآنچه در چنته داشتند برای ضربه زدن و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار بسته اند و جنگ از عرصه نظامی را وارد عرصه‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و‌... کرده‌اند امام همواره این خناثان طعم تلخ شکست را چشیده و خواهند چشید و این انقلاب به فضل الهی به انقلاب حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه و شریف وصل خواهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها