در اولین روز از بازگشایی مدارس صورت گرفت؛

پیام سردار «مرادحاجتی» به مناسبت آغاز سال تحصیلی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، پس از حضور در مراسم زنگ مهر و مقاومت در یکی از مدارس اهواز، پیامی را به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید صادر کرد.
کد خبر: ۵۴۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳ - 24September 2022

پیام سردار «مرادحاجتی» به مناسبت آغاز سال تحصیلیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی»، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، امروز پس از حضور در مراسم زنگ مهر و مقاومت در یکی از مدارس اهواز، پیامی را به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید صادر کرد.

در متن پیام آمده است؛

اینک و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، شاهد بهار علم و معرفت، با آغاز سال تحصیلی جدید، حرکت در مسیر تعلیم و تربیت و قدم نهادن در راه تعالی علم و شکوفایی دانش هستیم. همان‌گونه که فروردین، نویدبخش حیات مجدد طبیعت است، مهرماه یادآور شور و شعف و جوشش طالبان علم و کوشش آموزندگان دانش است.

امروزه در حالی شاهد بازگشایی مدارس هستیم که سال هاست به واسطه وجود ویروس کرونا نتوانستیم به صورت حضوری شاهد تلاش نسل نوجوان و جوان کشور برای آموختن باشیم. دانش آموزانی که سرمایه های عظیم آینده این مرز و بوم اند.

دانش آموزانی که باید دلاورمردی ها و غیرت شهید «بهنام محمدی» 13 ساله را بشناسند و از آن الگو بگیرند. دانش آموزانی که باید به واسطه جهاد تبیین ما، شرایط سخت ولی حماسه آفرین دوران دفاع مقدس را به عنوان تاریخ پرافتخار این مملکت در ذهن و روح خود مجسم و تقویت کنند.

در فرهنگی که عالمان، وارثان انبیا الهی و آموزش عبادت است، شایسته است تا شرایط کسب علم و دانش برای تمامی آحاد جامعه به صورت یکسان فراهم شود و با تحقق شعار سال تمامی دانش آموزان کشور در راستای کسب خرد و دانش، همگام‌ با یکدیگر، از تجارب ارزشمند اساتید گرانقدر، برای نقش‌آفرینی در جامعه و ساختن فرداهای بهتر بهره‌مند شوند.

اینجانب به عنوان خادم حوزه دفاع مقدس در خوزستان ضمن گرامیداشت تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی برای مدارس و مراکز دانشگاهی و همچنین یاد و خاطره شهدای معلم و دانش آموز به محضر جامعه فرهیخته آموزش و پرورش و مراکز علمی و دانشگاهی خوزستان، آرزو دارم که این نسل امیدوارکننده و با بصیرت بتوانند رهرو شهدا و ایثارگرانی باشند که برای حفظ و کیان این آب و خاک از همه چیزشان گذشتند تا امروزه همه ما در کمال آرامش و امنیت پای درس معلمانی بنشینیم که راهشان راه انبیا و مکتب شان مکتب عاشوراست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار