مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان خبر داد؛

برگزاری عزاداری رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن (ع) در استان کرمان

«جلالی» گفت: ویژه برنامه عزاداری سالروز رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در تمام بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱ - 24September 2022

برگزاری عزاداری رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) در تمام بقاع متبرکه استان کرمان

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «علی جلالی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان که به مناسبت هفته وقف برگزار شد با تسلیت ایام رحلت جانگداز پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار داشت: دهه وقف از امروز به مدت 10 روز آغاز می‌شود. ویژه برنامه عزاداری سالروز رحلت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در تمام بقاع متبرکه و امامزادگان استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه وقف یکی از سنت‌های جاری اسلام است و پیامبر اسلام (ص) نیز بر آن توجه و تاکید داشتند، گفت: روایات زیادی وجود دارد که در آنها پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) در مورد اهمیت وقف سخن گفتند و یا عمل به وقف داشتند.

این مسئول با اشاره به اینکه حدود 180 هزار موقوفه در سراسر کشور داریم که به دو بخش متصرفی و غیرمتصرفی تقسیم‌بندی می‌شوند، افزود: در شهر کرمان موقوفات زیادی داریم که متولی، پیگیر آن است و سازمان اوقاف بر آن نظارت می‌کند.

جلالی با بیان اینکه در موقوفات متصرفی پیگیری بر عهده اوقاف است و در اختیار اوقاف قرار دارد، ادامه داد: در استان کرمان حدود 8 هزار موقوفه داریم و بالغ بر 75 هزار بقبه وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه حدود 800 نیت وقف در استان کرمان داریم که معمولاً در حوزه مذهبی، درمان و اجتماعی هستند، بیان کرد: بیشترین نیت موقوفات در استان کرمان در ارتباط با حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

جلالی با بیان اینکه حدود 21 بقعه کشوری در استان کرمان داریم، ادامه داد: از جمله این بقاع متبرکه کشوری می‌توان به امامزاده صالح شهر انار، امامزاده محمد در شهر کرمان و امامزادگان جوپار اشاره کرد. در ماه گذشته در یک منطقه محروم در شهداد کرمان بیش از یک میلیارد تومان خدمات مرکز افق در این منطقه بوده که به محرومین جامعه خدمت‌رسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه در ارتباط با زنجیره تولید در استان نیز وارد شده گفت: در این راستا تاکنون یک دامداری تاسیس شده که هزار و 700 راس دام سبک در آن نگهداری و از تولیدات آنها ارزش افزوده ایجاد می‌شود. با توجه به تکنولوژی امروز و آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیازمند وقف با نیات روز هستیم و برای فرهنگ‌سازی در این زمینه به همکاری رسانه‌ها نیازمندیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار