یادداشت/ مصیب عباسی

گفتمان دفاع مقدس ایران، اعتقادی و مردمی است

گفتمان دفاع مقدس، گفتمانی اعتقادی و مردمی است که تمامی اقشار جامعه در آن حضور داشتند وجود شهدایی که ملت بیدار ایران اسلامی تقدیم انقلاب اسلامی کردند دلیل این ادعا است.
کد خبر: ۵۴۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ - 26September 2022

گفتمان دفاع مقدس ایران، دفاعی اعتقادی و کاملا مردمی است

گروه استان‌های دفاع‌پرس – مصیب عباسی؛ اندیشه دفاع آگاهانه از اسلام که درس بزرگ ائمه معصومین (ع) است در دفاع مقدس تبلور یافت.

نهضت امام خمینی (ره) بر پایه اسلام سیاسی بنا شده بود فقط ایران اسلامی را در نظر نداشت. بلکه این انقلاب برای بیداری جهان اسلام شکل گرفت به همین دلیل نیز جنگی هشت ساله بر ملت ایران از سوی استکبار جهانی شکل گرفت. اما نتیجه دفاع مقدس این بود که ابهت قدرت‌های استکباری آمریکا و اروپا را در هم شکست.

ملت ایران اسلامی بیش از 40 سال بارها در برابر فتنه، توطئه و جنگ نرم مستکبران قرار گرفتند ولی با ایمانی عمیق و عمل متهعدانه و حضوری کنش‌مند توانستند پیروز میدان شوند. دفاع مردم ایران در جنگ تحمیلی رژیم بعث گفتمانی نو در عرصه دفاع در سطح جهانی مطرح کرد.

گفتمان دفاع مقدس، گفتمانی اعتقادی و مردمی است که تمامی اقشار جامعه در آن حضوری موثر داشتند وجود شهدایی که از سوی قاطبه مردم در هشت سال جنگ تحمیلی تقدیم نظام اسلامی شد نشانی واضح از مردمی بودن این دفاع مقدس دارد.

باید توجه داشت که حضور مردم در جنگ نرم مهم‌تر از جنگ تحمیلی است چرا که مردم با جنگی پیچیده‌تر و وسیع‌تر از جنگ تحمیلی مواجه هستند. جنگ نرم قابل مقایسه با جنگ نظامی نیست، دشمنان در جنگ ترکیبی با تمام قوت در برابر انقلاب اسلامی صف آرایی کرده‌اند.

علی‌رغم اینکه دشمنان به ابزارهای مجهزی چه در جنگ نرم و چه حوزه نظامی دسترسی دارند اما نیروهای مسلح و افسران جنگ نرم نیز روزآمدترین تسلیحات در حوزه نظامی و فرهنگی را در اختیار دارند و قطعا دشمنان را در هر آوردگاهی زمین‌گیر خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها