مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد مطرح کرد؛

نقش مهم رسانه‌ها در تبیین دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس در مقابل تحریف‌ها

«محمدی‌شمیم» گفت: امروز باید تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و عظمت دفاع مقدس در مقابل تحریف‌ها در دستور کار رسانه‌ها باشد.
کد خبر: ۵۴۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ - 26September 2022

آموزش و پرورش«سجاد محمدی‌شمیم» مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس بخشی از تاریخ و  حتی بخشی از هویت ملی ما نیز محسوب می‌شود. بنابراین نهادهای مرتبط باید با استفاده از تکنولوژی‌ها و ابزارهای نوین فرهنگ دفاع مقدس، جهاد و شهادت را نسل به نسل منتقل کنند و نباید اجازه دهند که موضوع جهاد و شهادت مورد غفلت قرار بگیرد.

وی افزود: انتقال فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی که عینیت آن را در دفتر عظیم و زیبای دفاع مقدس شاهد بودیم در تربیت نسل آگاه، مسئولیت پذیر و از خود گذشته بسیار موثر می‌تواند باشد.

محمدی‌شمیم با تاکید بر اینکه رسانه‌ها بایستی یادآور دستاوردهای ارزش‌های انقلاب در طول تاریخ باشند، گفت: انقلاب اسلامی و تجربه ۸ سال دفاع مقدس محل حرکت به سمت استقلال است، انقلاب ما موجب تاثیرگذاری در منطقه و جهان شده و همین امر باعث شده شاهد انقلابی در سراسر جهان باشیم. امروز باید تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و عظمت دفاع مقدس در مقابل تحریف‌ها در دستور کار رسانه‌ها باشد.

وی تصریح کرد: خط القایی دشمن علیه ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی رقم خورده است و ما نباید در این خصوص بی تفاوت باشیم و رسانه‌ها باید به رسالت خود در تشریح این دستاوردها بپردازند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نسل‌های جوان انقلاب را ندیده و لمس نکرده‌اند، رسانه‌ها باید به رسالت خود که آگاه سازی، بیان و تبیین دستاوردهای انقلاب است عمل کنند. خط رسانه‌ای دشمن مقابله با ملت است و بازگشت به ضدارزش‌هاست.

وی یادآور شد: در جنگ روایت‌ها هر کس روایت اول را انجام دهد موفق خواهد بود، باید رسانه‌ها گوی را از دشمن بربایند تا نسل چهارم و پنجم انقلاب اسلامی و آینده سازان این نظام با تکیه بر ارزش‌ها و استقلال در جهان پیشرو باشند.

محمدی‌شمیم متذکر شد: جنگ امروز دشمنان انقلاب اسلامی، نبرد روایتگری در حوزه رسانه است و باید رسانه برای مقابله با هجمه دشمنان با روایتگری متفاوت به انعکاس آرمان‌های انقلاب بپردازند. دستاورد‌ها و پیشرفت‌های حوزه‌های مختلف بایستی به همه مردم بویژه نسل آینده انقلاب اسلامی معرفی شود و در این راستا، رسانه‌ها می‌توانند زبان فرهنگ و هنر در معرفی هرچه بهتر و همچنین ماندگاری آن‌ها نقشی اساسی و بی بدیل داشته باشند.

وی با تاکید بر پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب عصاره ۳۰ سال رهبری، مدیریت و بیانات رهبر انقلاب اسلامی در اداره کشور است و در طی آن پرچم اداره انقلاب را از دستان نسل گذشته بر روی شانه‌های نسل جدید و جوان کشور گذاشتند و در آن مهمترین رسالت‌های نسل جدید انقلاب تشریح شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد تصریح کرد: بی‌شک، بیانیه گام دوم انقلاب یک سند بالادستی و نقشه راه برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی توسط نسل‌های آتی انقلاب و چشم‌اندازی روشن برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی به شمار می‌آید و تحقق محورهای این بیانیه نیازمند حضور جهادی، پرنشاط و و فعال دلسوزان انقلاب مخصوصا خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و متولیان امر تعلیم و تربیت است که در این میان نهاد آموزش و پرورش با بهره‌مندی از گستره عظیم مخاطب و تأثیرگذاری بسیار ویژه خود باید وارد میدان عمل شده و راه را برای نقش‌آفرینی نسل آینده انقلاب هموار سازد.

وی افزود: اهداف ما نیز گفتمان‌سازی و جریان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب در بین دانش‌آموزان کشور و مطالعات راهبردی و تدوین برنامه‎‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است.

محمدی‌شمیم با اشاره به نقش زمندگان و مسئولین در ترویج سبک زندگی شهدا در بین جوانان، گفت: شهیدان حق بسیار بزرگی بر گردن همه ما دارند و باید سیره و سبک زندگی آنان را برای نسل کنونی و نسل‌های آینده به درستی و بر اساس واقعیت‌ها تبیین و تشریح کنیم. معمولاً در بین دوستان و اطرافیان ما رزمندگانی هستند که در هشت سال دفاع مقدس و یا دیگر عرصه‌های دفاع از کشور و نیز بحث دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سال‌های اخیر، شهید و یا جانباز شده‌اند و هنوز هم بسیاری از افراد در جامعه ما به خصوص بازماندگان این عزیزان با خاطرات شهدایشان زندگی می کنند.

وی متذکر شد: مسئولین نیز باید به پیروی از سیره شهدا و نصب العین قراردادن زندگی آنان الگوی رفتاری و عملی برای نسل جدید باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار