هشدار درباره نهادینه شدن اسلام هراسی در اروپا

یک گزارش جدید درباره نهادینه شدن اسلام هراسی در اروپا هشدار می‌دهد.
کد خبر: ۵۴۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱ - 26September 2022

هشدار درباره نهادینه شدن اسلام هراسی در اروپا

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، گزارش مرکز اسلام هراسی اروپایی می‌گوید که اسلام هراسی و عادی سازی نژادپرستی ضد اسلامی مانند سال‌های گذشته یک مشکل اساسی است.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، یک گزارش جدید هشدار داده که اسلام هراسی همچنان یک تهدید فزاینده در سرتاسر اروپاست و چندین کشور سیاست‌هایی را اتخاذ کرده‌اند که به نهادینه شدن موضوعی کمک کرده است که باید با فوریت از بین برود.

بر اساس گزارش اسلام‌هراسی اروپا در سال ۲۰۲۱، اسلام هراسی مانند سال‌های گذشته در سرتاسر این قاره «مشکل مبرم» بوده است.

در این بیانیه آمده است که کشور‌هایی مانند انگلیس و فرانسه به «نقاط اصلی نفرت ضد مسلمانان و حوادث اسلام هراسانه» تبدیل شده‎اند.

در این گزارش که بر ۲۷ کشور اروپایی متمرکز شده و با مشارکت ۳۵ دانشگاهی و متخصصان برجسته در این زمینه تهیه شده، آمده است: علاوه بر این، کمپین‌های ضد مسلمانان احزاب راست افراطی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بر تبعیض علیه افراد و جوامع مسلمان غالب است.

این گزارش تداوم نژادپرستی ضد اسلامی را به «پس‌زمینه یک روند عمومی نگران‌کننده: افول لیبرال دموکراسی در اروپا» مرتبط می‌کند.

این سازمان هشدار می‌دهد که نیرو‌های عمده در اروپا، هنوز «کمتر در مبارزه با اسلام‌هراسی سرمایه‌گذاری می‌کنند و بیشتر… برای عادی‌سازی اسلام‌هراسی».

در این گزارش آمده است: عادی شدن و نهادینه شدن اسلام هراسی توسط دموکراسی‌های لیبرال مانند اتریش، دانمارک و فرانسه نگران کننده است.

صرفنظر از حوادث مرتبط با اسلام هراسی در سراسر اروپا، این گزارش به جزئیات تبعیض نظام‌مند علیه مسلمانان در همه زمینه‌های زندگی، از اشتغال گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و پرورش و سیستم قضایی پرداخته است.

در این گزارش آمده است که بیشتر موارد اسلام هراسی به صورت آنلاین (۶۸ درصد) بوده و ۳۲ درصد از این موارد از سوی سیاستمداران روی داده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار