مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

استان فارس با چاپ 70 اثر دفاع مقدسی در سال جاری در کشور پیشتاز است

سردار «کوشکی» گفت: در شش ماهه اول سال در کل کشور 270 کتاب در حوزه دفاع‌مقدس چاپ شده که استان فارس با چاپ 70 اثر توسط اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس رتبه برتر کشور است.
کد خبر: ۵۴۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ - 26September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز (دوشنبه) در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس در مراسم تقدیر از شاعران و نویسندگان فعال در عرصه دفاع مقدس که ظهر امروز با حضور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و برخی از پیشکسوتان عرصه ادبیات دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌ مقدس فارس برگزار شد اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری در کل کشور 270 کتاب در حوزه دفاع‌مقدس چاپ شده است که استان فارس با چاپ 70 اثر توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس رتبه برتر کشور است و دورنمای ما چاپ 120 کتاب با محتوای ایثار و شهادت و دفاع مقدس در سال جاری است.

وی با بیان اینکه داشتن بصیرت لازمه کار شاعران، نویسندگان و هنرمندان ما است اظهار داشت: جهاد تبیین شاعران و نویسندگان، بصیرت بخشی به جامعه است.

سردار کوشکی تفاوت کار شهدا و رزمندگان ما با دیگران را در همین داشتن بصیرت دانست و افزود: بصیرت به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی دارای سه رکن عمل بهنگام، عمل به اندازه و عمل خالصانه است که شهدا به هر سه رکن عمل کردند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی در آن آوردگاه به عمق بصیرت رسیده بودند که تک فرزند پسر خود را راهیِ راه و مسیری کردند که می‌دانستند معراج وصال به پروردگار است و بازگشتی ندارد.

سردار کوشکی با تاکید بر اینکه دین خدا را هم همین بصیرت یافته‌ها نگه داشته‌اند افزود: یک عده در این مسیر، راهبر و پیش قراول و حرکت دهنده بوده و علاوه بر بصیرت‌یافتن خود، منشا اثر شدند و بصیرت‌بخشی کردند که این عده همانها هستند که در مسیر جهاد تبیین حرکت می‌کنند اما دشمن هم بیکار ننشسته و پیش قراولان و فرماندهانی دارد که کار خود را تبیین و توجیه می‌کنند.

سردار کوشکی با اشاره به آیه 257 سوره بقره (الله ولی الذین امنوا یخرجهم من الظلمات الی النور و الذین کفروا اولیاوهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات) اظهار داشت: در این آیه خداوند به صراحت حاكميّت و ولايت طاغوت را موجب انحراف جامعه و حرکت از نور به سمت ظلمت و تباهي و افتادن در دوزخ ابدی دانسته و در توصیف مومنان آورده که آنان خدا را ولی خود دانستند و در پرتو همین ولایتمداری(تبعیت از خدا و اولیا  الهی) از تاریکی به سمت نور و هدایت و بهشت برین رهنمون شدند.

کوشکی در ادامه ضمن اشاره به حوادث تلخ اخیر در کشور بیان کرد: دشمن که تحمل آرامش و پیشرفت را در کشور ما ندارد از جنگِ سخت مایوس شده و به جنگ نرم روی آورده که پیر و جوان و کودک و همه را در بر می‌گیرد و در این مسیر هم شایعه‌پراکنی کرده و ابهام می‌آفریند، هم راست را دروغ جلوه داده، دروغ را بزک کرده و لعاب می‌بخشد و هم تمام فضای مجازی را سنگری علیه ما می‌کند.

این پیشکسوت دفاع مقدس افزود: متاسفانه در حوادث اخیر برخی هنرمندان، ورزشکاران و سیاستمداران مثل اراذل و اوباش بدون داشتن بصیرت، دعوت به آشوب و بلوا کردند اما غافل از این بودند که در پی همین آشوبها اول خود مردم متضرر شدند و بورس سقوط کرد و کلی خسارات به اموال عمومی زده شد.

سردار کوشکی با اشاره به اینکه دوری از فرهنگ دفاع‌مقدس باعث ایجاد چنین فضایی شده افزود: نتیجه جنگ نرم دشمن همین فریب‌خوردگان بی‌بصیرت هستند که اسیر تحریف در واقعیات شده‌اند زیرا تحریف سه جزء دارد که کوچک نمایی و سکوت، بزرگ نمایی و سیاه نمایی اجزای آن هستند و  دشمن به کمک تحریف توانسته در باور عده‌ای تردید ایجاد کند.

وی با بیان اینکه به فضل الهی این مساله نیز جمع خواهد شد افزود: دشمن از پیشرفتهای ما ناراحت شده و به جنگ نرم روی آورده که در برابر آن فقط باید جهاد تبیین کرد.

در پایان این مراسم سردار سعید کوشکی از تلاش های صورت گرفته توسط حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسین انصاری نژاد» معاون ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس در چاپ 70 اثر در حوزه دفاع مقدس در شش ماهه اخیر تقدیر نموده و سپس با لوح تقدیر و هدایایی از شاعران و نویسندگان حوزه ادبیات مقدس قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار