معاون ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

زیرساخت‌های توسعه ادبیات دفاع مقدس در فارس فراهم شده است

حجت‌الاسلام «انصاری‌نژاد» گفت: با تفاهم با ادارات و افراد شاخص و علاقه‌مند به حوزه دفاع مقدس، زیرساخت‌های خوبی جهت بهبود کمی و کیفی ادبیات دفاع مقدس و ادبیات انقلاب اسلامی در استان فارس فراهم شده است.
کد خبر: ۵۴۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴ - 26September 2022

زیرساختهای توسعه ادبیات دفاع مقدس در استان فراهم شده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسین انصاری‌نژاد» معاون ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس امروز (دوشنبه) در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس در آیین تقدیر از شاعران و نویسندگان فعال در عرصه دفاع مقدس که با حضور مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و برخی از پیشکسوتان عرصه ادبیات دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌ مقدس فارس برگزار شد، اظهار داشت: زیرساخت‌های خوبی جهت بهبود کمی و کیفی حوزه ادبیات دفاع مقدس و ادبیات انقلاب اسلامی در استان فراهم شده است.

دبیر علمی بیست وچهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس گفت: در سه سال اخیر فارس میزبان و مسوول دبیرخانه اجرایی کنگره ملی شهر دفاع مقدس بود که با وجود شرایط خاص کرونایی هر سه سال جشنواره‌ها با کیفیت بسیار خوبی برگزار شد.

وی افزود: همچنین سال قبل اداره کل حفظ آثار فارس با 102 عنوان کتاب به عنوان اداره کل برتر در کشور برگزیده شد که این آثار با محوریت فرهنگ جهاد و شهادت، در موضوعات مدافعان حرم، ادبیات مقاومت و دفاع مقدس و در قالب داستان، رمان، تاریخ، شعر و خاطره و ترجمه بود.

حجت الاسلام انصاری‌نژاد افزود: در نیمه اول امسال نیز فارس با 70 عنوان کتاب از کل آثار منتشر شده رتبه اول کشور را حائز شد که دغدغه مندی مدیر کل اداره حفظ آثار فارس عامل مهم کسب این توفیقات است.

وی افزود: گام‌های خوبی در معاونت ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس برداشته شده و در حال زیرساخت‌سازی برای اجرای بهتر و نظام‌مندتر امور هستیم.

حجت الاسلام انصاری نژاد در پایان گفت: تفاهمات خوبی نیز با سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور که اخیرا نیز میزبان نمایشگاه هفتگی دفاع مقدس بود صورت گرفته و نهاد کتابخانه های عمومی استان، بسیج هنرمندان، دانشگاه‌های استان و ادارات ارشاد استان‌ها نیز همکاری خوبی با این اداره دارند که نویدبخش روزهای خوبی برای آینده ادبیات انقلاب و دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار