معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی:

«ولایت‌مداری» مهم‌ترین توصیه شهداست

«طالبی» گفت: در اکثر وصیت‌نامه‌های شهدا از ولایتمداری صحبت شده و کمتر وصیت‌نامه‌ای داریم که اطاعت از ولایت در آن نیامده باشد لذا امروز باید نسبت به ولی زمان توجه بیشتری داشته باشیم.
کد خبر: ۵۴۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴ - 28September 2022

«ولایت‌مداری» مهم‌ترین توصیه شهدا است/ لزوم به‌کارگیری حداقل‌ها برای حل مشکلات مردمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «سید محمدرضا طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی، اظهار داشت: روزی دانش‌آموزی ۱۳ ساله (حسین فهمیده) برای دفاع از کشور و ناموس خود با نارنجک زیر تانک رفت.

وی گفت: از مردم  به ویژه جوانان و نوجوانان انقلابی انتظار می‌رود تا مانند شهید «فهمیده» در مقابل تانک دشمن که همین فضای مجازی و ماهواره‌ها است با آگاهی و تفکر بایستند و با آن مقابله کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه شهدا به ما راه و رسم زندگی و رسیدن به کمال را آموختند، عنوان کرد: شهدا برای حفظ نظام، اسلام، انقلاب، ناموس و سرزمین رفتند و از جان خود گذشتند که این سرزمین و مردم بتوانند به حیات و پیشرفت ادامه دهند.

طالبی گریزی به وصیت‌نامه شهدا زد و گفت: در اکثر وصیت‌نامه‌های شهدا از ولایتمداری صحبت شده و کمتر وصیت‌نامه‌ای داریم که اطاعت از ولایت در آن نیامده باشد لذا امروز باید نسبت به ولی زمان توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان بیش از هر چیز، به ما رسم رسیدن به کمال را نشان داده‌اند، افزود: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس ما مشکلی برای حجاب و عفاف نداشتیم، زیرا توصیه شهدا به مردم و ‌مسئولان این بود که با تفکر و ‌بصیرت جلوی ناهنجاری‌ها و ترویج فساد را بگیرید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با قرائت گوشه‌ای از وصیت‌نامه شهید «خرازی» خطاب به مدیران و مسئولان، متذکر شد: برای هر صندلی که مسئولیتی در آن قرار گرفته ده‌ها شهید خون دادند تا ما بر آن صندلی تکیه بزنیم و شاید در برخی جاها نسبت به مشکلات مردم کوتاهی شده که کوچکترین کوتاهی، ما را از شفاعت شهید خارج خواهد کرد.

طالبی با اشاره به اینکه اکنون انتظار بر این است که حداقل‌ها را برای حل مشکلات مردم به کار بگیریم تا شامل مرحمت و شفاعت شهدا قرار بگیریم، عنوان کرد: شهدا و ایثارگران وظایف خود را انجام دادند لذا وظیفه ما این است به تفکر، اندیشه و راه و ‌روش شهید عمل کنیم.

وی مذکر شد: کسانی اهل شهید و شهادت هستند که به کسب علم و دانش اسلامی پرداخته و این علم را در جای درست و برای مسلمین هزینه کنند و همچنین وظیفه ما و به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان این است که با قلم و اندیشه خود در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار