سرلشکر رضایی در مراسم تشییع سردار شهید همدانی:

سردار همدانی در سوریه به شهادت رسید تا ناامنی به تهران نرسد/ امنیت ما در چارچوب مرزهایمان محدود نمی‌شود

فرمانده اسبق سپاه پاسداران اسلامی با بیان اینکه کشورهای آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان عامل ناامنی در منطقه هستند، گفت: سردار همدانی در سوریه به شهادت رسید تا ناامنی به تهران و سایر کشورهای اسلامی نرسد.
کد خبر: ۵۴۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶ - 11October 2015

سردار همدانی در سوریه به شهادت رسید تا ناامنی به تهران نرسد/ امنیت ما در چارچوب مرزهایمان محدود نمی‌شود

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر پاسدار "محسن رضایی" فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس صبح امروز در مراسم تشییع پیکر سردار شهید حسین همدانی که در حسینیه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد با اشاره به اینکه حسین همدانی یک انقلابی، رزمنده و مجاهد فی سبیل الله بود، گفت: این شهید والامقام قبل از انقلاب علیه رژیم شاه مبارزه میکرد به نحوی که در 19 بهمن 57 به دستور آیت الله مدنی با عدهای از جوانان همدان جلوی حرکت تانکها را به سمت تهران گرفت.

وی افزود: انقلاب که پیروز شد به عنوان رزمنده 2 سال در کردستان به ویژه در سنندج میجنگید؛ همدانی، صیاد و رحیم صفوی از چهار طرف برای آزادسازی سنندج اقدام کردند که فرمانده محور قروه به سنندج سردار همدانی بود.

رضایی ادامه داد: جنگ تحمیلی هم که آغاز شد خود را به قصر شیرین رساند و در اولین عملیات توانستند در دشت ذهاب با دشمن به مقابله بپردازند و آنان را از این منطقه بیرون برانند.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس ادامه داد: با حمله ناجوانمردانه به سوریه در سال 90 به این کشور رفت و گروه مقاومتی همانند حزب الله به نام دفاع وطنی را در سوریه شکل داد.

سردار رضایی با بیان اینکه به تشییع مردی آمدهایم که خود را برای دفاع از حرم اهل بیت علیه السلام فدا کرد، اظهار داشت: گروههای تکفیری در سوریه تا یک کیلومتری حرم حضرت زینب آمده بودند و آنجا را با خمپاره میزدند اما او به همراه جوانان سوری توانست نیروهای تکفیری را به عقب براند لذا میتوانم بگویم امروز آمدهایم تا با فرزند عباس(ع) وداع کنیم.

وی ادامه داد: همدانی بارها و بارها تا آستانه شهادت پیش رفت حتی در دوران دفاع مقدس در سخت ترین عملیاتها علیرغم مجروحیتهایی که پیدا میکرد همانند عملیات کربلای 5 باز هم دست از دفاع نمیکشید.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه همدانی به همراه متوسیان و شهبازی تیپ 27 محمدرسول الله را در دوکوهه تشکیل دادند، بیان داشت: همان گونه که حاج احمد متوسلیان حزب الله را در سوریه بنا نهاد یار این فرمانده جاویدالاثر سپاه اسلام یعنی سردار همدانی نیز گروه مقاومت مردمی سپاه وطنی را در سوریه پایه گذاری کرد.

وی در خصوص فعالیتهای همدانی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در سال 1364 برای اینکه یگان دیگری قرار بود تشکیل دهیم همدانی را به گیلان فرستادیم تا لشکر قدس این استان را راه اندازی کند. علاوه بر این در زمان عملیات مرصاد نیز همدانی افتخار دیگری برای دفاع از انقلاب انجام داد و آن ایستادن مقابل حرکت منافقین در تنگه چارزبر بود.

وی ادامه داد: قبل از عملیات مرصاد منافقین 120 کیلومتر به سمت کرمانشاه جلو آمده بودند و به 30 کیلومتری کرمانشاه رسیده بودند که اگر در آن لحظه همدانی به همراه تیپ 32 انصار الحسین همدان در منطقه نبودند منافقین قصد داشتند پس از رسیدن به کرمانشاه با هلی کوپترهایی که پیش بینی کرده بودند خود را به تهران رسانده و با آزادسازی 2000 نفر از منافقین زندان اوین تهران را اشغال کنند اما حضور به موقع همدانی و بستن تنگه چارزبر مانع از تحقق این حرکت منافقین شد.

سردار رضایی ادامه داد: حسین همدانی به عنوان مجاهد فی سبیل الله به جنگ تکفیریها و حامیان بین المللی آنها رفت و در سوریه دو قرارگاه حضرت زینب و حضرت رقیه را با سازماندهی 40 هزار نفر سوری تشکیل داد.

وی با تاکید بر اینکه این ایران تاکنون لشکری را به سوریه نفرستاده است، گفت: حاج حسین همدانی با استفاده از جوانان سوری و سازماندهی آنها 80 عملیات علیه تکفیریها انجام داد و حرم حضرت زینب سلام الله علیها را امن ساخت.

وی با بیان اینکه ممکن است برخیها سوال کنند چرا چنین فرماندهای در سوریه به شهادت رسید، عنوان کرد: در سوریه فتنه بزرگی جهان اسلام را تهدید میکرد که میبایست آن را خفه کنیم، فتنهای که عربستان، آمریکا و اسرائیل در به وجود آوردن آن نقش دارند. به همین خاطر اگر این فتنه در سوریه، عراق و یمن سرکوب نمیشد 15 قرن اسلام را به عقب میبردند.

سردار رضایی با اشاره به اینکه فتنهای که در سوریه، عراق و یمن شکل گرفته بود برای جهان اسلام و مسلمانان یک تهدید خطرناک محسوب میشد، ادامه داد: دشمنان اسلام میلیاردها دلار علیه جهان اسلام تبلیغ میکنند که در کنار آنها تکفیریها هم آمدهاند تا چهره پاک اسلام را در جهان سیاه کنند به همین خاطر میبینیم که بیش از 15 میلیون مسلمان را در کشورهای سوریه، عراق و یمن آواره کردهاند.

فرمانده سپاده در دوران دفاع مقدس گفت: امروز امنیت ما در چارچوب مرزهایمان محدود نمیشود زیرا امنیت ما با امنیت منطقه گره خورده است به همین خاطر چنانچه منطقه به دست تکفیریها بیفتد امنیت ما هم تامین نمیشود بنابراین همدانی به سوریه رفت تا تهران ناامن نشود.

وی با یادآوری این مطلب که منطقه ما توسط آمریکا، اسرائیل و عربستان 70 سال است در ناامنی قرار گرفته است، اظهار داشت: عدهای نگویند چرا در سوریه با تکفیریها مقابله میکنید چون اگر این کار را نمیکردیم امنیت ایران از بین میرفت بنابراین حاج حسین همدانی رفت تا ما امروز در آرامش باشیم.

وی در پایان در پیامی به دشمنان عنوان کرد: پیام من به دشمنان این است که اگر همدانی شهید شد دهها همدانی دیگر پرچم او را به دست میگیرند و این پرچم هیچگاه بر زمین نخواهد افتاد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار