مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

نیازمند جهش جدیدی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب هنر هستیم

«درخشان» با بیان اینکه نیازمند جهش جدیدی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب هنر هستیم، گفت: امیدواریم با کمک پیشکسوتان دفاع مقدس و با بهره‌گیری از خلاقیت‌های هنرمندان بتوانیم حرکت جدیدی را در این عرصه آغاز کنیم.
کد خبر: ۵۴۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶ - 28September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس با عنوان «سروقامتان پایداری» امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و تعدادی از هنرمندان و نویسندگان در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

«امین درخشان» مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار داشت: مهم‌ترین مؤلفه بعد از پایان جنگ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بازنشر آن همه رشادت‌ بود.

وی افزود: بدون تردید در حوزه فرهنگ و هنر نه تنها در این استان که در سراسر کشور اتفاقات خوبی افتاده و فیلم‌ها و آثار هنری زیادی تولید شده اما نسبت به میانگین جمعیت و حضور باشکوه رزمندگان و فرماندهان استان کهگیلویه و بویراحمد در جبهه‌های نبرد، کم کار شده است.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امیدواریم با کمک پیشکسوتان دفاع مقدس بتوانیم حرکت و جهش جدیدی را در این عرصه آغاز کنیم، گفت: رشادت‌های پیشکسوتان دفاع مقدس و خلاقیت‌های هنرمندان می‌تواند آغازگر فصل نوینی در توجه به مؤلفه‌های فرهنگی و هنری در حوزه دفاع مقدس باشد.

درخشان عنوان کرد: یکی از اولویت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری با بهره‌گیری از نظرات پیشکسوتان و خلاقیت‌های هنرمندان، آثار فاخری تولید شود.

وی ابراز داشت: تاکنون آثار مکتوب زیادی در حوزه دفاع مقدس توسط نویسندگان استان به رشته تحریر درآمده و آثار هنری قابل توجهی تولید شده اما نسبت به رشادت‌های شما عزیزان کم است و نیاز است تلاش بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: امروز عزت و استقلال و سربلندی ما مدیون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و هنرمندان واقعی از نظر ما شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس هستند و باید شاهد جهش جدیدی برای نشر این رشادت‌ها و تجربیات در عرصه فرهنگی و هنری باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار