بازدید دادستان کل کشور از بازداشتگاه اغتشاشگران اخیر

حجت‌الاسلام منتظری امروز به مدت دو ساعت از زندان فشافویه بازدید و در جریان پرونده دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر قرار گرفت.
کد خبر: ۵۴۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷ - 28September 2022

بازدید ۲ ساعته دادستان کل کشور از بازداشتگاه اغتشاشگران اخیربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور به همراه «القاصی‌مهر» رئیس کل دادگستری استان تهران، «صالحی» دادستان تهران و «سید حشمت‌الله حیات الغیب» مدیر کل زندان‌های استان تهران پیش از ظهر امروز به مدت دو ساعت از زندان فشافویه بازدید و در جریان پرونده دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر قرار گرفت.

حجت‌الاسلام منتظری در جریان این بازدید با تعدادی از دستگیرشدگان از نزدیک و به صورت رو در رو دیدار و گفت‌وگو و نسبت به روند پرونده آن‌ها سوالاتی را مطرح کرد.

وی در این بازدید درباره زمان، محل دستگیری، نحوه بازجویی، نحوه برخورد مسئولین با بازداشت‌شدگان، بازداشت موقت، تبدیل قرار وثیقه، نقش و تاثیر رسانه‌های بیگانه و صفحات مجازی برخی چهره‌ها در شکل‌گیری تجمعات و سوابق افراد دستگیرشده سوالاتی را از بازداشت‌شدگان مطرح کرد و گفت: حتماً دادگاه و دادسرا و مجموعه دستگاه قضایی بر اساس مدارک و مستندات درباره بازداشت شدگان تصمیم‌گیری خواهد کرد.

دادستان کل کشور اضافه کرد: تسریع در امور بازداشت‌شدگان مدنظر خواهد بود و در این زمینه تاکید هم وجود دارد؛ همچنین اگر کسی بدون شواهد و قرائن لازم بازداشت شده باشد، آزاد خواهد شد.

وی در جریان این بازدید خطاب به افراد بازداشت‌شده تاکید کرد: حفظ امنیت جامعه خط قرمز کشور و قوه قضاییه است و در این زمینه دستگاه قضایی با قاطعیت با مخدوش‌کنندگان امنیت جامعه برخورد خواهد کرد.

حجت الاسلام منتظری در حاشیه این بازدید در خصوص هدف از این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: امروز برای رصد و نظارت امور مربوط به بازداشت‌شدگان به زندان فشافویه آمدیم. در این بازدید بر تسریع در رسیدگی به امور بازداشت‌شدگان تاکید شد. وضعیت نگهداری بازداشت‌شدگان مطلوب است، حتی افرادی که کسالت و بیماری داشته باشند، پزشکان مستقر به امور آن‌ها رسیدگی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مراقبت‌های لازم از بازداشت‌شدگان انجام می‌گیرد، بیان کرد: قرار بر این است یک کمیته تخصصی با حضور بازپرسی و دادیاری در این محل مستقر شود و هرچه سریعتر به پرونده‌ها رسیدگی کند.

دادستان کل کشور بیان کرد: رئیس کل دادگستری استان تهران و دادستان تهران بر این موضوعات تاکید داشتند که به پرونده‌ها با عدالت رسیدگی می‌شود و با افرادی که دلایل و مدارک بر مجرمیت آن‌ها وجود دارد با قاطعیت برخورد خواهد شد.

وی گفت: همه باید بدانند که امنیت مردم برای مجموعه نظام خط قرمز است و هیچ فرد و یا بخشی اجازه ندارد این امنیت را مورد هدف قرار داده یا خدشه‌ای به آن وارد کند.

دادستان کل کشور با تقدیر از زحمات درخشان و چشمگیر نیروی انتظامی و نیرو‌هایی بسیجی در برخورد با عوامل اغتشاشات اخیر بیان کرد: برخی از نیرو‌های بسیج و نیروی انتظامی در این قائله زخمی شده و برخی هم به شهادت رسیدند و فداکارانه پا به میدان گذاشتند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار