مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری:

دوران سربازی یک نوع جهاد فی سبیل‌الله است

سرهنگ «ذوالفقاری» با تاکید بر قداست دوران سربازی، گفت: خدمت به نظام جمهوری اسلامی مقدس بوده و درحقیقت یک نوع جهاد است که جهاد در تمامی عرصه‌ها نیز لازمه یک نظام مقدس مانند جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۵۴۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸ - 29September 2022

دوران سربازی یک نوع جهاد فی سبیل‌الله استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سرهنگ «منوچهر ذوالفقاری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری صبح امروز (پنج‌شنبه) در آیین تجلیل از سربازان این بنیاد، اظهار داشت: سربازان این مرز و بوم در تمامی عرصه‌های فرهنگی، نظامی، امنیتی و... درحال خدمت‌رسانی هستند و اینکه یکی از روز‌های هفته دفاع مقدس با عنوان روز سرباز نامگذاری شده است به علت اهمیت زحمات این قشر پرتلاش است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس سربازان نقش بسیار موثری داشتند، افزود: بیش از سه میلیون نفر در کسوت سربازی در جنگ تحمیلی حضور مستمر داشتند و در عرصه‌های گوناگون ایفای نقش کردند و بیش از ۶۰ هزار شهید و ۱۴۰ هزار جانباز نیز از جامعه سربازان تقدیم انقلاب اسلامی ایران شده است که سندی بر حضور پررنگ سربازان در دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دوران سربازی یکی از فرصت‌ها و موقعیت‌های مناسبی است که برای تمامی جوانان کشور ایجاد شده و باید حداکثر بهره‌برداری از این فرصت صورت بگیرد چراکه این دوران بسیار محدود است.

ذوالفقاری عنوان کرد: فاصله گرفتن از محیط خانه، خانواده، امکانات و رفاهیات زندگی در دوران سربازی درحقیقت یک نوع تمرین است و فرصتی برای سربازان ایجاد می‌شود تا به سایر موضوعات همچون مسائل آموزشی و عبادی توجه ویژه‌تری داشته باشند.

وی با تاکید بر قداست دوران سربازی، اضافه کرد: خدمت به نظام جمهوری اسلامی مقدس بوده و درحقیقت یک نوع جهاد است، در احادیث نیز آمده است که «هر فردی جهاد را ترک کند خداوند لباس ذلت و بلا بر او می‌پوشاند» درواقع جهاد در تمامی عرصه‌ها لازمه یک نظام مقدس مانند جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بسیاری از تجربیات دوران سربازی در هیچ محیط دیگری قابل دستیابی نیستند بنابراین این دوران بهترین فرصت است تا جوانان در تمامی زمینه‌ها و به ویژه در مسائل دینی، اخلاقی و... رشد کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار