توسط اطلاعات سپاه استان زنجان؛

عامل اپوزیسیون‌ خارج نشین در اغتشاشات اخیر زنجان دستگیر شد

یکی از عوامل اصلی و عامل اپوزیسیون‌های خارج نشین و شبکه سعودی اینترنشنال در اغتشاشات اخیر زنجان، توسط اطلاعات سپاه استان زنجان دستگیر شد.
کد خبر: ۵۴۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲ - 29September 2022

عامل اپوزیسیون‌ خارج نشین در اغتشاشات اخیر زنجان دستگیر شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در پی اغتشاشات چند روزه گذشته در زنجان، طی اقدامات صورت گرفته توسط سازمان اطلاعات سپاه استان زنجان، یکی از عوامل اصلی اغتشاشات که اقدام به کشف حجاب و آتش زدن روسری خود و همچنین تهییج مخاطبین برای اقدامات ساختارشکن کرده بود، دستگیر شد.

در برسی‌های اولیه مشخص شد که خانم (م- ش) غیر بومی بوده و از اهالی یکی از استان‌های جنوب شرقی کشور است که در روزهای اولیه اغتشاشات به زنجان آمده است.

همچنین نامبرده ضمن ارتباط با شبکه‌ها و افراد معاند خارج از کشور مانند شبکه سعودی ایران اینترنشنال و اپوزیسیون‌های خارج نشین گزارش و تصاویر نا آرامی‌ها را لحظه به لحظه به این شبکه و افراد ارسال نموده است.

با توجه به بافت مذهبی و قوام بنیان خانواده در زنجان، رفتارهای ساختار شکن به ندرت در ناآرامی‌ها مشاهده گردیده، لذا همشهریان عزیز ضمن هوشیاری می‌توانند هر گونه گزارش و اطلاعات خود را با ستاد خبری سازمان اطلاعات به شماره ۱۱۴ در میان بگذارند.

شناسایی و انهدام یک گروه انتشار فراخوان تجمع در شبکه‌های اجتماعی

همچنین پیرو انتشار متعدد فراخوان تجمع در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و تجمع غیر قانونی تعدادی از فریب خوردگان، با اقدامات اطلاعاتی پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان زنجان یک گروه از افرادی که با هدایت فرد معلوم الحال اقدام به انتشار فراخوان‌های مختلف نموده بودند، شناسایی و با رصد اطلاعاتی در یکی از فراخوان‌ها لیدر اصلی دستگیر و مرتبطین وی نیز شناسایی و هشدارهای لازم به ایشان در خصوص هرگونه اقدامات غیرقانونی داده شد.

نامبرده در صفحه مجازی خود مدعی شده بود که در اغتشاشات سال ۹۶ و سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده که این مطلب موجب تهییج مخاطبین نیز گردیده بود که در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد هیچ‌گونه سابقه دستگیری از وی وجود ندارد.

دستگیری عاملان اصلی اغتشاشات زنجان

همچنین با رصدهای میدانی اطلاعاتی صورت گرفته دو نفر از عوامل اصلی اغتشاشات شناسایی و مشخص شد که آنها در چندین مورد در صدد خلع سلاح مأمورین مدافع امنیت بودند. پس از رصدهای لازم، این افراد طی یک اقدام اطلاعاتی توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان زنجان دستگیر شدند.

شایان ذکر است، که پس از تکمیل پرونده، نامبردگان به همراه مستندات تحویل مقامات قضائی شدند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار