مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان:

بیش از ۷هزار موقوفه در هرمزگان وجود دارد / اثر گذاری موقوفات باید در جامعه اثر گذار باشد

حجت الاسلام«مهدیان» گفت: هفت هزار و ۶۵۷ موقوفه در هرمزگان وجود دارد که هفت هزار ۶۳۰ بصورت تصرفی است و ۲۲۶ مورد به صورت غیر تصرفی (منفعتی و دارای درآمد) است.
کد خبر: ۵۴۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸ - 29September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌الاسلام «حسین مهدیان» مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، در جمع خبرنگاران، با تشریح برنامه‌های هفته وقف، اظهار داشت: سنت حسنه وقف یک سنت سابقه‌دار و دارای تاریخ از زمان پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین وجود داشته است.

وی افزود: وقف سنتی ماندگار است که دارای خصوصیات و ویژگی خاص است.  

مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: وقف در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و دیگر حوزه ها جریان دارد و باید موقوفات با نیت‌ها قابل تطبیق باشد.

مهدیان ادامه داد: اثر گذاری موقوفات باید در جامعه اثر گذار باشد و در تعیین برخی از موقوفات با حسن نیت صورت گیرد.

وی بیان کرد: هفت هزار و ۶۵۷ موقوفه در هرمزگان وجود دارد که هفت هزار ۶۳۰ بصورت تصرفی است و ۲۲۶ مورد به صورت غیر تصرفی (منفعتی و دارای درآمد) است.

به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه، هزار و ۲۶ مورد منفعتی و قابل درآمدزایی ‌و ۹۴ مورد غیر تصرفی و ۱۳۲مورد انتفاعی در قالب مساجد و تکایا است.

مهدیان ادامه داد: سند مالکیت بیش از سه میلیون متر مربع از اراضی و املاک موقوفات انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح شمیم خدمت در سه حوزه آموزشی، توانمند سازی با موضوع  بازارچه خیریه  و ایجاد اشتغال  که در ۱۱طرح در حال در قالب ۱۰بقعه متبرکه اجرای می شود، گفت: در این موقوفات برای ۳۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ نفر در طرح آموزشی توانمند سازی و اشتغال خانواده‌های زن سرپرست ایجاد اشتغال شده است .

مهدیان ادامه داد: در طرح «قرار دوازده » که هر ماه به اقتضای مناسبات طرح معیشتی عرضه می شود، بیش از پنج هزار بسته معیشتی  تهیه و توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: تهیه لوازم تحریر با نیت خیر خواهانه از نیات وقف در حال حاضر در حال انجام است و بیش از ۵۰۰ بسته در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: برنامه های متنوع در هفته وقف برنامه ریزی شده که نمایشگاه عملکرد وقف، همایش تجلیل از یاوران وقف و افتتاح چند پروژه عمرانی از جمله آنها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار