بنیانگذار یگان زرهی سپاه:

شکست حصر آبادان نقطه آغاز پیروزی های ایران در جنگ تحمیلی بود

سردار سرتیپ «جعفری» گفت: شکست حصر آبان در عملیات ثامن‌الائمه (ص) نقطه آغاز پیروزی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۵۴۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱ - 30September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، سردار سرتیپ پاسدار «فتح‌اله جعفری» بنیانگذار یگان زرهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین گرامیداشت عملیات شکست حصر آبادان با اشاره به رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: شکست حصر آبادان اولین پیروزی ایران در جنگ تحمیلی بود و رزمندگان توانستند بعد از آن راه را برای پیروزی های بیشتر باز کنند.

وی افزود: پیش از این عملیات های موفق زیادی به وقوع پیوسته بود اما در عملیات ثامن الائمه (ص) بر روحیه خود باوری مردم ایران دمیده شد و توانستیم به عقبه دشمن نفوذ کنیم.

سردار سرتیپ جعفری یادآور شد: پس از این عملیات راه برای حضور مردم ایران اسلامی در جبهه های حق علیه باطل باز شد به طوریه پس از شکست حصر آبادان ۴۰ هزار نیروی مردمی در جبهه ها حاضر شدند.

فرمانده سپاه ناحیه کیش نیز در این آیین با اشاره به اغتشاش های انجام شده در جامعه طی چند روز گذشته، اظهار داشت: بر اثر یکسری غفلت ها و کم کاری ها تاثیرات منفی بر نسل هایی از جامعه گذاشته و دشمنان با رفتارشناسی دقیقی بر این افراد تاثیر بگذارند.

سرهنگ پاسدار میرزاده گفت: این رفتارها توسط پلیس کنترل شده اما لازم است در ادامه با اقناع سازی از این فتنه نیز عبور می کنیم.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی با قوت در مسیر خود برای رسیدن به تمدن اسلامی همواره در حال حرکت است.

در آیین بزرگداشت شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه (ع) به مناسبت هفته دفاع مقدس جمعی از خانواده های شهدا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امامان جمعه کیش، فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در منطقه و جمعی از کیشوندان و دانشجویان حضور داشتند و در این آیین خانواده بیش از ۱۰ شهید قدردانی شد.

عملیات ثامن‌الائمه (ع) یکی از عملیاتهای تهاجمی نیروهای مسلح ایران در خلال جنگ ایران و عراق بود که به فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علیه مواضع یگان‌های نیروی زمینی عراق، مستقر در استان خوزستان در پنجم مهرماه ۱۳۶۰ انجام شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار