مسلمانان آمریکا هدف تبعیض و اسلام هراسی

دو دهه پس از حمله یازده سپتامبر، مسلمانان در آمریکا هدف تبعیض، خشونت و اسلام هراسی قرار دارند.
کد خبر: ۵۴۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷ - 30September 2022

مسلمانان آمریکا هدف تبعیض و اسلام هراسی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سالروز حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بخش مهمی از تاریخ آمریکا باقی مانده است، اما برای مسلمانان آمریکایی، پیامد‌های اسلام هراسی پس از ۱۱ سپتامبر بیش از دو دهه بعد به اعماق بافت جامعه آمریکا نفوذ کرده است.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، «حسام آیلوش»، مدیر اجرایی دفتر شورای روابط آمریکایی-اسلامی در لس آنجلس، می‌گوید «مسلمانان همچنان هدف نفرت و تبعیض در نتیجه کلیشه‌هایی هستند که توسط ایجاد کنندگان اسلام هراسی و رسانه‌ها در سال‌های پس از حملات ۱۱ سپتامبر تداوم یافت.»

به گفته وی، سازمان‌هایی مانند شورای روابط آمریکایی-اسلامی به برداشتن «گام‌های بزرگ» در مقابله با روایت‌هایی که توسط سازمان‌ها و افرادی که از اسلام‌هراسی سود می‌برند، کمک کرده‌اند، اما هنوز هم «تغییر شکل‌گیری وجود دارد که باعث افزایش نفرت» می‌شود.

«آیلوش» تاکید کرد: «این اطلاعات نادرست می‌تواند در برنامه درسی مدارس که به درستی بررسی نشده است، در محل کار و سیاست‌های دولت آمریکا تداوم یابد.»

در نتیجه، ۲۱ سال پس از این حملات، مسلمانان همچنان با تهدید خشونت هدفمند مواجه هستند و در تلاش برای تقویت روایت‌های معتبر و دقیق درباره مسلمانان برای مقابله با انتشار اطلاعات نادرست هستند.

طبق آمار اداره تحقیقات فدرال آمریکا، جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در این کشور افزایش یافت و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱، این افزایش یکی از بالاترین تعداد جرایم ناشی از نفرت اسلام هراسی است که تاکنون در آمریکا دیده شده است.

اسلام هراسی، که به عنوان نفرت یا تعصب نسبت به اسلام یا مسلمانان تعریف می‌شود، همچنان در آمریکا رایج است.

۶۲ درصد از مسلمانان آمریکا گزارش می‌دهند که احساس خصومت مذهبی از جانب دیگران دارند و ۶۵ درصد احساس برخورد غیرمحترمانه کرده‌اند.

با این حال، مدیر دفتر شورای روابط آمریکایی-اسلامی گفت که این آمار با توجه به فضای ناپایدار سیاسی کنونی در آمریکا که توسط مقامات سیاسی این کشور تداوم یافته، تعجب‌آور نیست.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها