رئیس جمعیت هلال احمر:

ویزیت ۴/۵ میلیون زائر در اربعین حسینی/ تهیه سرم مورد نیاز کشور از عراق

کولیوند گفت: در اربعین‌ حسینی چهار و نیم میلیون نفر ویزیت و کسانی هم در بیمارستان‌ها بستری شدند که توسط آمبولانس‌ها و اتوبوس‌آمبولانس‌ها به داخل ایران انتقال داده شدند و اکنون هیچگونه بیماری در عراق نداریم.
کد خبر: ۵۴۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳ - 01October 2022

ویزیت ۴/۵ میلیون زائر در اربعین حسینی/ ارسال ۳۰۰ تُن دارو به عراق در اربعینبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در اربعین حسینی شش سیاست و راهبرد برای ارائه خدمات به زائرین در نظر گرفته شد، اظهار داشت: ارائه خدمات پزشکی به دو قسمت ایران و عراق تقسیم‌بندی شد.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در اربعین‌ حسینی چهار و نیم میلیون نفر ویزیت و کسانی هم در بیمارستان‌ها بستری شدند که توسط آمبولانس‌ها و اتوبوس‌آمبولانس‌ها به داخل ایران انتقال داده شدند و اکنون هیچگونه بیماری در عراق نداریم.

کولیوند گفت: با تلاش‌های صورت گرفته امروز آموزش‌های همگانی به خصوص کمک‌های اولیه گسترش و توسعه پیدا کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تمام امدادگران، امروز تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند، گفت: حق الزحمه نیرو‌های هلال احمر از ۱۲۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است که افزایش مهارت و جذب دواطلبین هلال احمر در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در اربعین حسینی برای اولین بار سه بیمارستان صحرایی و ۱۵ پایگاه سلامت راه‌اندازی شد.

کولیوند ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته حوادث ترافیکی علی‌رغم افزایش تعداد زائرین، کاهش آمار جانباختگان و مجرحین را داشتیم که برای اولین بار یک مرکز کنترل عملیات در کشور عراق راه‌اندازی شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۳۰۰ تن دارو در اربعین به کشور عراق ارسال شد، گفت: سرم مورد نیاز خودمان را از کشور عراق تهیه کردیم.

وی افزود: پنج درمانگاه دندانپزشکی با ۸۰ یونیت برای اولین بار در اربعین حسینی راه‌اندازی شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه یکی از نقاط قوت ما در اربعین امسال همکاری‌های چند جانبه بود، گفت: در اربعین حسینی بین شش بیمارستان عراقی و سه بیمارستان سیار که دوتا از آن‌ها توسط نیروهای مسلح و یک بیمارستان توسط بنیاد برکت راه‌اندازی شده بود همکاری و هم‌افزایی خوبی در جهت ارایه خدمات به زائران صورت گرفت.

کولیوند با اشاره به راه‌اندازی دو بیمارستان هوایی با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ۲۴ بیمار که در بخش ای سی یو بستری بودند توسط این بیمارستان‌ها به تهران منتقل شدند.

وی در خصوص ارائه به زائرین حرم امام رضا در ایام منتهی به شهادت امام رضا (ع) گفت: کمک به زائرن کم توان با ولیچر و اسکان زائرین اقداماتی بود که علاوه بر ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائرین صورت گرفت.

کولیوند گفت: یکی از نیازهای اصلی ما آموزش در شرایط بحرانی است که برای مسئولین و مردم برگزار خواهیم کرد؛ همچنین این آموزش‌ها توسط خانه‌های هلال در شهرستان‌ها گسترش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار