مشاور وزیر آموزش و پرورش:

مدارس غیردولتی وابسته به حوزه علمیه ایجاد می‌شود

حجت الاسلام «نیکزاد» از ایحاد مدارس غیردولتی وابسته به حوزه علمیه خبر داد.
کد خبر: ۵۴۸۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷ - 01October 2022

مدارس غیردولتی وابسته به حوزه علمیه ایجاد می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «حمید نیکزاد» مشاور وزیر آموزش و پرورش امروز در نشست همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش متمرکز استان مازندران که در سالن همایش اهل بیت (ع) ساری برگزار شد، به تدوین برنامه پنج ساله برای تحقق همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: در عرصه‌های مختلف آموزشی، تربیتی، تبلیغی و ... برنامه تدوین شده است و بزودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت آموزش و پرورش اکنون در شان نظام نیست، به اهداف اجرای طرح امین در مدارس اشاره کرد و افزود: کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های تربیتی و تقویت اقامه نماز در مدارس است.

این مسئول به اثرگذاری طرح امین در مدارس کشور اشاره کرد و افزود: بالای ۷۰ درصد رضایت از اجرای این طرح در کشور وجود دارد. تعیین و تکلیف طلاب طرح امین در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام نیکزاد با بیان اینکه ۲۰هزار روحانی در مدارس کشور مجری طرح امین هستند، عنوان کرد: از حیث صیانتی طلاب طرح امین مصاحبه و بررسی می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ساعت آموزش مجازی، حضوری، خودخوان و کارگاهی برای مجریان طرح امین دیده شده است،   گفت: بزرگترین شبکه انسانی از حیث دانش آموز و معلم را در دستگاه تعلیم و تربیت داریم و باید این ظرفیت را دریابیم.  

این مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون بخش آموزش و به‌روزرسانی آموزش روحانیون از مهمترین دغدغه‌های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش است، اظهار داشت: با پیگیری‌های مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های به‌روز به روحانیون در دست اجرا است.

به گفته مشاور وزیر آموزش و پرورش ایجاد مدارس غیر دولتی وابسته به حوزه علمیه در دستور کار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار