امام جمعه بروجن:

حاج قاسم سلیمانی مقام سرباز را کامل درک کرده بود

حجت‌الاسلام «احمدی» با بیان اینکه روحیه قوی از شاخصه‌های سربازان دوران دفاع مقدس بود، گفت: حاج قاسم سلیمانی مقام سرباز را کامل درک کرده بود.
کد خبر: ۵۴۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹ - 01October 2022

حاج قاسم سلیمانی مقام سرباز را کامل درک کرده بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمد احمدی» امام جمعه بروجن در یادواره ۸۰۰ سرباز شهید استان چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرباز با اشاره به اهمیت جوانی و دوران سربازی، اظهار داشت: سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی مقام سرباز را کامل درک کرده بود، که نه از روی تعارف، بلکه از روی یک واقعیت وصیت کردند که روی قبرم بنویسید «سرباز».

حجت الاسلام احمدی افزود: سربازی دوران تحول و تربیت و پایه ریزی یک زندگی در یک عمر طولانی است.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد متدین و شاخص را می‌شناسم که عامل موفقیت خود را دوران سربازی می‌دانند و می‌گویند هم دینداری و هم راه‌های موفقیت را از فرمانده دوران خدمت خود آموخته اند.

امام جمعه بروجن با گرامیداشت یاد و خاطره ۸۰۰ شهید سرباز استان چهارمحال و بختیاری و ۶۰ هزار سرباز شهید کشور، خاطرنشان کرد: روحیه قوی از شاخصه‌های سربازان دوران دفاع مقدس بود که شهید کیوان عرب یکی از این شهدای سرباز است و مصداق فرمایش مولا امیر المؤمنین هستند که فرمودند سرباز نگهبان دین، پاسدار شرف و حرمت قانون است.

حجت الاسلام احمدی گفت: سرباز امانت خداست و عظمت سرباز شهید هزار برابر می‌شود و بالاتر از شهادت، خیری متصور نیست؛ زیرا خدا خریدار شهید است. باید بدانیم که مرگ حتمی و قطعی است؛ اما شهادت انتخاب نوع مرگ است و با مرگ معمولی تفاوت دارد و کار حسینی و سیدالشهدایی است.

وی در ادامه برخی از ویژگی‌های شهدا از جمله زنده بودن آنها، بدون پرسش و جواب بودنشان در قبر، بدون حساب و کتاب در قیامت به جزء حق الناس، و عدم نیاز شهید به غسل و کفن را یادآوری کرد و گفت: امروز دشمن همه امکانات خود را به میدان آورده و هزاران دستگاه را با پشتیبانی فراوان بکار گرفته تا این جبهه شیطان باور‌های مردم را عوض و غیر ارزش‌ها را جایگزین ارزش‌ها کند.

امام جمعه بروجن افزود: توطئه دشمن امروز این است که می‌خواهد از طریق فضای مجازی، محبت اهل بیت و حبّ سیدالشهدا را از قلوب جوانان ما خارج کند؛ اما همه دارایی و ثروت ما حبّ سیدالشدا و محبت اهلبیت است.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: دشمن با دروغ و شبهه پراکنی به جنگ قرآن، حجاب، دین، پیغمبر و پرچم آمده است و کاری به فوت یک دختر ندارد، بلکه از فوت او خوشحال هم هست؛ اما خوشبختانه خیلی زود چهره خود را آشکار کرد.

وی با بیان اینکه فتنه دشمن سنگین است و تجزیه ایران را در سر دارد، اظهار کرد: مشکل ما برخی خواص و بعضی چهره‌ها و برخی فتنه‌گران و بعضی چهره‌های فسیل شده سیاسی و رسانه‌های زنجیره‌ای هستند که هرگاه بهایی، سلطنت‌طلب، داعشی، تجزیه‌طلب به میدان می‌آید، این‌ها طرفدار آن‌ها می‌شوند؛ لذا مصرانه از مسئولین و قوه قضائیه می‌خواهیم با کسانی که در این میدان‌ها امنیت مردم را تهدید می‌کنند، برخورد کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار