مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

کسب سواد رسانه‌ای ضرورتی برای همگان است

امیر «عباسی» با بیان اینکه کسب سواد رسانه‌ای ضروری است، گفت: دانش آموزان عزیز به‌عنوان آینده‌سازان میهن اسلامی، باید در استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها با هوشیاری و آگاهی تمام عمل کنند تا بتوانند اخبار و اطلاعات صحیح را از نادرست تشخیص دهند.
کد خبر: ۵۴۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴ - 02October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، امیر دریادار دوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی امروز (یکشنبه) در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دبیرستان دوره اول متوسطه شهید «هادی» تبریز با اشاره به لزوم توجه ویژه جوانان و نوجوانان به موضوع دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از پرافتخارترین دوره‌های تاریخ کشورمان است که در آن، ملت ایران با سه هزار شبانه‌روز مقاومت جانانه در برابر دشمن متجاوز، حماسه‌های فراوانی را خلق کردند.

وی با اشاره به خطر جدی تحریف و فراموشی این واقعه عظیم توسط دشمنان گفت: امروز دشمنان به شیوه‌های گوناگون به دنبال تحریف اساسی حقایق دوران دفاع مقدس هستند و حتی می‌خواهند برخلاف تمام اسناد و شواهد موجود چنین القاء کنند که گویا آغازگر این جنگ کشور ما بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی تاکید کرد: هر دانش آموز ایرانی که به میهن خود علاقه‌مند است باید درباره دفاع مقدس تحقیق و مطالعه کند تا بداند مردم ایران برای دفاع از کشور خود، چه رشادت‌ها و فداکاری‌های بی‌بدیلی را انجام دادند.

امیر «عباسی» با اشاره به تبلیغات سراسر منفی دشمنان درباره پیشرفت‌های ایران اسلامی اظهار داشت: باوجود آنکه امروز کشور ما در حوزه‌های مختلف به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است، دشمنان با تبلیغات منفی خود به دنبال تحقیر و کوچک‌نمایی این افتخارات هستند اما در مقابل، اقدامات برخی از کشورهای منطقه را که صرفا با صرف هزینه و توسط بیگانگان انجام می‌شود، بسیار بزرگ‌نمایی می‌کنند.

وی کسب سواد رسانه‌ای را ضرورتی برای همه افراد در عصر کنونی دانست و افزود: دانش آموزان عزیز به‌عنوان آینده‌سازان میهن اسلامی، باید در استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها با هوشیاری و آگاهی تمام عمل کنند تا بتوانند اخبار و اطلاعات صحیح را از نادرست تشخیص دهند.

امیر «عباسی» در پایان این مراسم، از دانش آموزان این مدرسه خواست تا درباره موضوعات مختلف دفاع مقدس و دستاوردهای آن و همچنین پیشرفت‌های کشورمان تحقیق و مطالعه کرده و برداشت‌ها و دیدگاه‌های خود را در این خصوص را به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ارسال کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار