امام جمعه کرج:

بقای دین و مذهب تشیع به تربیت نسل جدید بستگی دارد

آیت‌الله «همدانی» گفت: بقای دین و مذهب تشیع را وابسته به تربیت نسل جدید دانست.
کد خبر: ۵۴۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ - 02October 2022

بقای دین و مذهب تشیع به تربیت نسل جدید بستگی دارد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، آیت‌الله «سید محمد مهدی همدانی» نماینده ولی فقیه در استان البرز امروز در همایش افتتاحیه طرح امین که در سالن همایش شهیدان نژادفلاح استان البرز با حضور «اصغر باقرزاده» معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استانی البرز، مدیران و معاونین پرورشی مدارس امین و مبلغین این مدارس برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون که در گام دوم انقلاب و جهاد تبیین هستیم و مبلغین طرح امین مسئولیت سنگینی بر دوش دارند و مدام باید در حال یادگیری باشند تا بتوانند خود را با ذائقه نسل جدید هماهنگ کنند.

وی ادامه داد: مربی و مبلغ طرح امین باید ساده سخن گوید و با کارهای گروهی و اردوهای آموزشی فضای آموزش‌پذیری را برای نسل جدید تلطیف کند تا بتواند اثر بخشی و تاثیر پذیری بیشتری را بر این نسل داشته باشد.

آیت‌الله همدانی با اشاره به افزایش دانش مخاطب شناسی مبلغین بیان داشت: مبلغین باید برای ورود به مدرسه در هر منطقه با مسائل و جریان‌های فکری آن منطقه آشنا باشند چرا که یک روش و سخن واحد در تمام مناطق یکسان اثر نخواهد داشت.

امام جمعه کرج با استناد به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص آموزش و پرورش که فرمودند «سرمایه کردن در آموزش و پرورش سود است» خاطرنشان کرد: اگر عقاید دینی نوجوانان ما درست شود قسمت اعظمی از مشکلات رفع خواهد شد.

وی در پایان مبلغین را به قرآن محور بودن، دشمن شناس بودن، زمان شناس بودن، جریان شناس بودن، آشنا بودن با انحرافات عقیدتی و فکری و اسلام شناس خوبی بودن توصیه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار