کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی اسدآباد:

جوانان با الگوبرداری از سبک زندگی شهدا آینده خود را رقم بزنند

«مصباحی» گفت: جوانان ما باید با الگو‌پذیری از مرام و مسلک شهدا آینده خود را رقم بزنند.
کد خبر: ۵۴۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ - 02October 2022

جوانان با الگوبرداری از سبک زندگی شهدا آینده خود را رقم بزنند«ولی‌اله مصباحی» کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: ۸ سال دفاع مقدس بخشی از تاریخ و هویت ملی ما است و باید این فرهنگ به یاد ماندنی را به نسل‌های آینده منتقل کنیم،  چرا که نسل جوان و نوجوان دوران دفاع مقدس را ندیده ولی به دنبال این است که الگوهای به یاد ماندنی را در ذهن خود تداعی کند.

وی افزود: جنگ تحمیلی در کنار خسارت‌های مادی و انسانی، آثار مهمی برای امروز و آینده دارد، که یکی از آن حفظ و تقویت روحیه انقلابی در جامعه و ماندگاری انقلاب است. بنابراین جمع‌آوری خاطرات و همچنین استفاده از ابزارهای هنری جذاب برای انتقال آن‌ها به نسل جدید امری ضروری است. 

مصباحی متذکر شد: دفاع مقدس، جهاد و شهادت باید به عنوان یک هویت ملی زنده نگه داشته شوند تا نسل امروز و آینده به همان نسلی که اوج تاریخ دفاع مقدس را آفریده‌اند ملحق شوند.

وی با اشاره به نقش رسانه در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عنوان کرد: نقش رسانه‌ها در ۸ سال دفاع مقدس، علاوه بر اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص اخبار جنگ، ایستادگی در برابر هجوم همه جانبه شرق و غرب علیه ایران، حماسه‌آفرینی رزمندگان اسلام را در جبهه‌ها، و در پشت جبهه‌ها و همچنین بازوی توانمند دیپلماسی ایران در عرصه بین‌المللی برای اثبات حقانیت ایران بود.

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی اسدآباد ادامه داد: در این راستا بلندگوهای مساجد، سینما، روزنامه‌ها، رادیو، خبرنگاران و عکاسان ابزار های اطلاعاتی دفاع مقدس و عامل جذب نیروهای مردمی به جبهه ها بودند و  اگر رسانه‌های جمعی نبودند نسل امروز ما به واقعیتهای ۸ سال دفاع مقدس نمی‌رسیدند.

وی متذکر شد: اگر مرتضی آوینی‌ها نبودند و رویدادهای صحنه جبهه و جنگ را برای مردم روایتگری نمی‌کردند نسل امروز هیچ بویی از حماسه ۸ سال دفاع مقدس نمی‌بردند. پس مهمترین عامل برای انعکاس و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ابرازهای خبری است که به عنوان منبع و ذخایر هویت ملی به حساب می‌آیند.

مصباحی خاطرنشان کرد: در هر زمانی می‌توان توسط ابزارهای خبری به دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس دست یافت و برای نسل آینده بازگو کرد و این کار باعث می‌شود تا یک اتفاق ملی در تاریخ ثبت و به هویت ملی ماندگار تبدیل شود‌.

وی نقش رزمندگان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را موثر خواند و گفت: رزمندگان ما یادگاران ۸ سال دفاع مقدس و شهدای زنده تاریخ ایران زمین هستند. اینان راویان واقعی جنگند. مستندترین رویدادهای خبری ۸ سال دفاع مقدس را از این طیف باید گرفت و باید نسل امروز را با این طیف بیشتر آشنا کرد تا بفهمند که در کجای دنیا نفس می‌کشند؛  خانواده‌های معظم شهدا یادگاران شهای عزیز ما هستند اینها بودند که تمام سختی‌ها را به جان خریدید و دلبندان خود را برای دفاع این مرز و بوم بدون هیچ چشم داشتی راهی جبهه‌ها کردند.

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی اسدآباد تصریح کرد: رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و خانواده معظم شهدا سپرهای نظام مقدس بودند و هستند،  الگو پذیری از این طیف زجر کشیده و مصیبت دیده می‌تواند راهگشای گام دوم وحرکت به سمت جلو برای انقلاب باشد.

وی متذکر شد: نشست‌های دوستانه و نکته برداری از خاطرات این عزیزان در دوران مقدس و همچنین گفت و شنود با خانواده‌های معظم شهدا و بیان خاطرات شهید از زبان پدران و مادران شهدا می‌تواند مسیر حرکت ناسالم نسل جدید را تغییر دهد و رهگشای مسیرشان باشد.

مصباحی در پاسخ به سئوالی مبنی بر نقش رزمندگان و مسئولین در ترویج سبک زندگی شهدا در بین جوانان گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس در طول این ۸ سال، چه سختی‌ها که نکشیدند و چه ملامت‌ها که ندیدند؛ سبک و صیاق زندگیشان بر پایه قناعت بود. چون دیده بودند و کشیده بودند قدر می‌دانستند و حس نوع دوستی را در صحنه جنگ تقویت می‌کردند. با نان خشکی قناعت و با جرعه آبی مدارا و این رسم و رسوم را از مولایشان امام حسین به ارث برده بودند پس سبک زندگیشان بر گرفته از سبک زندگی ائمه معصومین (ع) بوده، جوانان ما باید با الگو‌پذیری از این مرام و مسلک آینده خود را رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین اگر حس رقابت جویی و بدعت در جامعه را نداشته باشند و قناعت را در جامعه و در محیط کار خود داشته باشند قطعاً در سبک زندگی جوانان ما تأثیر گذار خواهند بود و با الگو پذیری از این مرام و مسلک، جامعه رو به تکامل خواهد رفت و همه اقشار در کنار هم و بدون هیچ گونه رقابتی زندگی خواهند کرد. که متأسفانه امروز این گونه نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار